Podle čtenářky Jitky Lipské, která se deníku Metro svěřuje se svými názory pravidelně, cestující spíše než vůně v nádražním lobby zajímá včasný příjezd jejich vlakových spojů. „Docela mě to pobavilo. Je k smíchu, čím se zaobírají či zaobírali. Nebo si snad cestující stěžují, že na nádraží nevoní jasmín? Nejspíš ne,“ píše čtenářka.
Podle reakce několika čtenářů panuje také obava, že aroma může způsobovat alergie. Podobné kritice čelil před pár lety pardubický dopravní podnik, který vůně zavedl ve svých autobusech. „Mám suchý dráždivý kašel. Způsobují mi to vonné svíčky, aromalampy a deo spreje, pokud v nich jsou citrusové vůně. Ekologické to rozstřikování umělých vůní také moc nebude. Stačí pořádně uklízet a vůně se dostaví sama,“ míní čtenářka Marie Zítková.
Alergii nicméně nezpůsobuje vůně samotná. Jsou to látky, které ji vyvolávají. Takže by čtenářce vůně neublížila v momentě, kdy by šlo o nějakou přírodní alternativu.
Podle plánu Správy železnic, která má budovu nádraží na starosti, se měly objektem linout decentní tematické vůně přidávané do vzduchotechniky již před třemi lety. Čtenáři Jakubovi Stránskému by se tento nápad líbil. „Když by to byla směs několika druhů ovoce s příjemnou vůní, bylo by to určitě super. Někde by se třeba mohly přidat i vůně květin, ale aby to bylo všeho s mírou. Zkrátka bych vůbec nebyl proti tomu, nainstalovat vůně na různá nádraží,“ říká čtenář Stránský.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy se cestující na voňavé nádraží v dohledné době těšit nemají. Oživení projektu rozhodně není na pořadu dne. To nemrzí například čtenáře Petra Rádla, podle kterého chtěla Správa železnic vůněmi řešit problém s opeřenci. „Myslím, že cestujícím dělají léta větší starost každou chvíli nefungující jezdící schody či rozšiřující se letka holubů v hale. Možná že ovoněním chtěla ta Správa překonat odér z holubího trusu,“ míní Rádl.
Voňavý projekt neopláče ani čtenář Michal Zrzavý. „Osobně mám názor takový – nádraží nevonět vůbec. Zaprvé bychom se cítili jako na WC, zadruhé by to mohlo zmást i čich při elektrické poruše na ventilaci. Není nad přirozený vzduch,“ uzavírá Zrzavý.
Pražské autobusy voněly
|