„Tohle způsobí zbytečné zácpy na magistrále a přinese možné nehody chodců na přechodu,“ věští v diskuzi na Autosalon.tv jeden ze čtenářů. Web minulý týden upozornil na bílé čáry, které letos vznikly na magistrále přímo před budovou hlavního nádraží. „Šrafovaný zub“, který zužuje vozovku, je předzvěstí změn, které jednu z hlavních dopravních tepen v Praze čekají.
„Vychýlení před vstupem do Fantovy budovy je z důvodu plánovaného přechodu pro chodce, který by měl být řízen světelným signalizačním zařízením. Vzhledem k tomu, že středový pás není dostatečně široký, aby byla dodržena norma pro šíři vyčkávací plochy, vzniká tam právě toto vychýlení,“ řekla Autosalonu mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Pro deník Metro Lišková doplnila, že se konkrétně jedná o normu ČSN 73 6110, která stanovuje, že vyčkávací plocha má mít od dvou do tří metrů. Ve výjimečných případech jen metr a půl.
Z parkoviště park
Přechod by měl na magistrále vzniknout současně s rekonstrukcí předprostoru budovy hlavního nádraží. Ta má začít příští rok. Součástí úpravy je i přeměna parkoviště přes silnici před budovou nádraží. Nově by tu měl vzniknout park. Úpravu má na starost Správa železnic, která spolupracuje také s magistrátem. Lokalitou má totiž v budoucnu vést i tramvajová trať. „Potřebujeme propojit tramvaj z Václavského náměstí a Vinohradské třídy do Washingtonovy ulice a parku před nádražím,“ vysvětlil už dříve budoucí úpravy náměstek primátora Petr Hlaváček.
Zub na Chodově
Podobný zub ve vozovce, jaký je na magistrále u hlavního nádraží, najdete ještě například v Türkově ulici na Chodově. Zdejší opatření však nevzniklo kvůli budoucímu přechodu. „Jedná se o usměrnění dopravy z důvodu špatného stavu podchodu, který se připravuje do celkové rekonstrukce. Správce do podchodu instaloval podpěru, neboť je jeho opravu nutné koordinovat s opravou kolektoru, který navazuje na mostní konstrukci,“ uvedla pro deník Metro Lišková.
V místě najdete také značku, která zakazuje vozidlům těžším než 3,5 tuny jezdit přes levý pruh. Kdy bude podchod opraven, mluvčí Technické správy komunikací neupřesnila. „Rekonstrukce podchodu byla předána investičnímu oddělení TSK, které ve spolupráci se společností Kolektory Praha zajistí přípravu stavby, tedy zpracování projektové dokumentace atd.,“ dodala Lišková.