„Hodiny jsou od vchodu vzdálené asi metr a čtvrt. Dva lidé vedle sebe skoro neprojdou, s problémy tu projede maminka s kočárkem,“ řekl deníku Metro čtenář Marek, který v ulici Na Neklance v Radlicích bydlí. Do domu mají nyní problém vjíždět také vozíčkáři, kteří potřebují širší prostor.
Podle Marka mohou komplikace vzniknout také při stěhování.
„Lidé se dokonce kvůli nešťastně zvolené poloze automatu bouchají o horní zvětšenou část hodin. Nejdříve totiž chůzi zkomplikuje lampa za rohem a hned za ní hodiny,“ stěžuje si čtenář.
Chybu potvrzuje deníku Metro i samotná technická správa. Podle její mluvčí Barbory Liškové pochybila firma Eltodo, která byla na instalaci hodin najata. „Šlo o nedodržení projektové dokumentace. Parkovací automat bude samozřejmě přemístěn,“ slibuje Lišková.
Najít místo pro automat není snadné
Parkovací hodiny, které v posledních měsících zaplnily metropoli, se umisťují podle poměrně složitého klíče. Je nutné, aby co nejvíce vyhovovaly docházkové vzdálenosti, tedy aby řidič nemusel chodit platit daleko. To je však podle Liškové třeba uvést do souladu s poduličními sítěmi, kterých je všude plno.
Prokletý automat
|
„Některé jsou naše, jiné mají Pražské vodovody a kanalizace, plynárny či teplárny. Vede tu také spousta optických kabelů, takže hledat volné místo je někdy na hraně,“ přibližuje Lišková.
K tomu se pak přidávají další požadavky, jako například stanoviska památkové péče, požadavky organizací sdružujících občany s tělesným postižením, zohledňuje se i výkon zimní údržby a podobně.
„Umístění automatů je pak nějakým kompromisem, který zohlední všechny požadavky a stanoviska. Toto ale bohužel není případ hodin Na Neklance,“ doplňuje Lišková.
Nové automaty mají v některých částech Prahy začít fungovat v srpnu, jinde začátkem září. Jeden automat dokáže obsloužit zhruba sedmdesát až devadesát parkovacích míst.