Smíchovský železniční brownfield čeká velká proměna. Vzniká tu nová čtvrť a s tím dojde také na velkou rekonstrukci smíchovského nádraží.
“Chybějící lávka nepochybně sníží komfort pro pěší. Bude to vyžadovat trpělivost, ale dostatečná kapacita tramvajové a autobusové dopravy ze zastávek Smíchovské nádraží a Křížová zajistí, že nedojde k výraznému snížení pohodlí cestujících,“ předpokládá místostarosta Prahy 5 pro dopravu Milan Kryl.
Radlickou lávku začnou dělníci rozřezávat už 9. října. Téměř stoletá ocelová konstrukce bude odstraněna kvůli výstavbě moderního dopravního uzlu. Počítá se s tím, že až nový Terminál Smíchov (tedy velké vlakové a autobusové nádraží) postaví, bude v těchto místech sloužit nová, bezbariérová.
Část staré radlické lávky půjde do Železničního depozitáře NTM v Chomutově. Do plánovaného Železničního muzea na Masarykově nádraží už se nevejde, navíc tam se počítá s jinou podobnou dopravní stavbou – nedávno odstraněným viaduktu v Holešovicích.
Radlická lávka byla postavena takzvaným nýtováním, což je technologie, která se využívala především během minulého století. Takto byly postaveny například železniční most pod Vyšehradem nebo petřínská rozhledna. O lávku před časem projevil zájem také kontroverzní umělec David Černý, který chtěl její část umístit nedaleko odsud, mezi svou galerii a multikulturní prostor MeetFactory. V březnu si postěžoval na byrokracii úřadů. „Je to s nimi hrozné, člověk lítá od dveří ke dveřím, všichni říkají, to je super, ale to vám musí povolit vedle,“ řekl tehdy. Náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib spolupráci nevyloučil. Přesto se nepodařilo přesun části lávky domluvit.