Kromě krizových situací umožňuje mobilní rozhlas rozesílat také mailingy, zprávy o změnách v dopravě či přerušení dodávek energie.
„Hlavním produktem je informovaný a aktivně zapojený občan. Platforma nabízí uživatelům informace z města, kde žijí. Ty chodí vhodnou formou. Pokud je něco urgentní, přijde to prostřednictvím SMS, pokud vizuálně obsáhlejší, pak jako e-mail nebo do aplikace,“ upřesňuje Ivan Kosturák z Mobilního rozhlasu. To potvrzuje i starosta městské části. „Stačí si jen vybrat, jaké informace chtějí občané zcela zdarma dostávat,“ říká Jan Čižinský.
Získává na oblibě
|
Služba je dostupná hned několika způsoby. „Máme propojené všechny mediální kanály, ale jako základ pro registraci, například pro obyvatele, kteří nemají chytrý telefon s aplikací, stačí telefonní číslo,“ popisuje Kosturák. Zároveň dodává, že mysleli i na občany, kteří nemají přístup k internetu a nemohou se registrovat. „Kvůli GDPR je nejlepším způsobem jednoduše zajít na úřad a zaregistrovat se pomocí papírového formuláře,“ dodává Kosturák.
Mobilní rozhlas se v sedmé pražské části dočká brzké zkoušky. „Sílu chytré komunikace chceme otestovat hned, a to při blížícím se blokovém čištění ulic. Obyvatele budeme informovat o termínech, kdy bude potřeba přeparkovat auto a kam je mohou umístit,“ uvedl radní městské části Praha 7 Jiří Knitl, který má kromě jiného v gesci životní prostředí.