Nejjednodušší způsob, jak něco opravit, je to nejprve zbořit a pak postavit znova. O pravdivosti tohoto knižního rčení se má nyní přesvědčit Technická správa komunikací (TSK). Té totiž metropole před časem svěřila do rukou starý most přes Strakonickou ulici na Zbraslavi. Krátce po převzetí se správa komunikace pustila do příprav na demolici. Podle mluvčí TSK Barbory Liškové z něj totiž již odpadávaly kusy betonu.
Dělníci rozkopou i Kobylisy. Přemístí dvě zastávky MHD
|
„Pod mostem přes Strakonickou ulici, který vede k ulicím K Výtopně a Za Opusem, jsme uzavřeli odstavné pruhy a omezili rychlost. Na něm nyní proběhnou přípravné práce před demolicí, kterou uděláme z důvodů velmi špatného stavu mostu co nejdříve. Oprava by byla neekonomická,“ říká Lišková s tím, že by výstavba „náhradníka“ mohla začít ještě letos. Hotovo má být nejpozději v srpnu 2020. „Pohybujeme se v zimním období, takže se zahájení může posunout i na jaro 2020, s ohledem na dodržení všech technologií a norem,“ dodává Lišková.
Demolice mostu a stavba nového si vyžádají řadu dopravních omezení. Ke stávajícímu uzavření samotného mostu a zatarasení odstavných pruhů na D4 se v poledne 30. listopadu přidá průjezd pouze jedním pruhem v každém směru. V 18 hodin se pak Strakonická uzavře v obou směrech. Na exploze má pak dojít v noci.
„Objízdná trasa bude vedena v jednom směru přes Lipence a v druhém přes Zbraslav. Demolici nosných prvků stávajícího mostu TSK naplánovala na nezbytně nutnou dobu. Vše jsme také konzultovali s Ředitelstvím silnic a dálnic,“ doplňuje mluvčí TSK.
Bourání mostu14 Tolik hodin se nemohli dostat motoristé po dálnici D4 z Jíloviště do Mníšku pod Brdy. V noci ze soboty 19. října neděli 20. října tu u Řitky proběhla podobná demolice mostu, jaká se chystá u Zbraslavi. Nový most má vzniknout do října 2020. |
V neděle 1. prosince se poté od deseti hodin dopoledne jednopruhový provoz v každém směru na Strakonickou opět vrátí. Odpoledne téhož dne již řidiči projedou zcela bez omezení.
Při přestavbě mostu dělníci zdemolují všechny původní části mostu kromě základů pilířů, na kterých vyroste nová trámová konstrukce. Musejí zde však dát pozor také na optické kabely soukromých firem, které budou z pravé římsy mostu přeloženy do podvrtu pod Strakonickou.