Magistrát spolu s modřanskou radnicí řeší, jak co nejšetrnější potřebné napojení u Komořan vybudovat. „Čtyřproudou novou Komořanskou ulici podél Vltavy považuji za nežádoucí. Dálniční přivaděč by přivedl do Modřan další auta,“ uvedl náměstek primátorky pro územní rozvoj Matěj Stropnický.
Institut plánování a rozvoje proto zpracuje srovnávací zátěžovou studii, na základě které bude město moct vybírat mezi alternativami podle srovnání jejich dopadu a přínosu.
„Pustit se do nákladné výstavby po letech občanských protestů a bez špičkových podkladů by bylo diletantství. Věřím, že nám posudek ukáže, že lze zvolit levnější a citlivější řešení,“ dodal náměstek. Magistrát přitom ještě před časem předpokládal, že získá do tří let na plánovanou silnici stavební povolení a začne stavět. Náklady na složitou dopravní stavbu byly odhadovány zhruba na 2,2 miliardy korun.
„Proti současné variantě existuje silný občanský odpor, který vyústil v napadení územního rozhodnutí u soudu. Navíc je podmíněná velkým množstvím výkupů, přeložek a přesunů stávající infrastruktury,“ vypočítává problémy stavby starostka Prahy 12 Daniela Rázková.
Druhé propojení na okruh má vzniknout u Písnice. Už hotová stavba se ale může otevřít až po vybudování obchvatu Písnice. Stavba, která má platné územní rozhodnutí, by se měla začít stavět do roku 2018.