Již brzy vyjedou do ulic hlavního města nízkopodlažní tramvaje od firmy Škoda s koženkovými sedadly a chytrým systémem zabraňujícím bouračkám. Poprvé mají být pražské tramvaje také opatřeny panelem s číslem linky, a to na levé straně po směru jízdy. Nová flotila tramvají pro Prahu, respektive odhalení jejich podoby, které proběhlo minulý týden, je velká věc. A to nejen pro čtenáře Metra, kteří na toto téma na Facebooku deníku Metro horlivě diskutují.
Šermovačka koleny
Jak už tomu u podobných novinek bývá, kritika prozatím nad pochvalami v komentářích drtivě převažuje. Čtenář Metra Ondřej Král má například za to, že je rozložení sedaček v nových tramvajích dost nešťastné. Někteří sedící cestující se podle něj budou šermovat koleny. „Především na čtyřkách, kde ani není místo, kam zasunout nohy pod sedačku. Bude se koleny narážet do sedících naproti. Evidentně to navrhoval někdo, kdo MHD moc nejezdí,“ píše čtenář Král. S ním souhlasí i uživatelka Albína Špronglová. „Mně přijde, že prostředky MHD téměř vždy navrhují lidé, kteří se v MHD nikdy nebyli ani podívat – jinak by to takto nemohli projektovat,“ komentuje Špronglová.
„Tramvaj se mi nelíbí. Nemá samostatné sedačky pro jednoho kromě těch u míst pro vozíčkáře, kde stejně budou nacpané kočárky,“ doplňuje na Facebooku Metra na adresu údajně nešťastného rozložení sedadel také uživatel Jakub Stupka.
Dveře versus infopanel
Čtenář Tomáš Doležal má na Facebooku Metra za to, že otevřené dveře zakryjí boční infopanel, na kterém si cestující mohou přečíst číslo linky a podobně. Téhož názoru je i uživatel Tomáš Foit, podle kterého se již ve Škodovce připravuje řešení tohoto palčivého problému. Jak to tedy je? Minulý týden na tiskové konferenci ubezpečovali zástupci dodavatelské firmy novináře, že bude po otevření dveří panel zakryt pouze částečně. Vše by pak mělo být na něm k přečtení.
Ach, ta koženka
V nové tramvaji brzy najdou cestující také mnoho dalších novinek. Mezi nejvýraznější bude patřit sedmdesát koženkových sedaček, které mohli Pražané doposud využívat pouze v autobusech. Čtyřicet čtyři jich bude po směru a dvacet šest proti směru jízdy. Podle zástupců Škodovky mají tato sedadla velkou výhodu v tom, že jsou nehořlavá a snadno se myjí. Jak ale vyplývá z některých komentářů, ne všichni jsou nápadem použít koženku nadšení. „Nelíbí se mi ani barevné provedení, ani nové koženkové sedačky. A když si vzpomenu na koženkové sedačky v minulosti, vždycky se na nich v létě pěkně sedělo, když pálilo sluníčko,“ komentuje ironicky uživatel Jaromír Beránek.
Spokojenci i hateři
„Za mě jsou krásné,“ pochvaluje si koncepci nového pětičlánkového „padesátdvatéčka“ vycházejícího z tramvají Škoda 29T a 30T uživatel Adam Šulko. Bob Bargel tramvaj také chválí, jen má obavy, jak bude vypadat naživo. O spokojenosti uživatelů svědčí i několik desítek lajků, jež tramvaj na našem Facebooku utržila. Najdou se ale i tací, kteří si myslí, že se pořizovací cena tramvají, celková hodnota zakázky je bezmála 16,602 miliardy korun, promítne do jízdného. „Tak to se zase zdraží jízdné, aby se turisti mohli vozit v nových tramvajích,“ komentuje čtenář Dominik Hájek, kterému však jeho omyl obratem na Facebooku vysvětlují jiní uživatelé.
Parametry
|