Praha chystá novinky v parkování, zóny se rozšíří a sjednotí odlišné systémy. Podle opozice by to ale šlo řešit lépe.
Čtěte také: |
„Nechceme revoluci, jen evoluci stávajícího systému a místo hledání se musíme zaměřit na odzkoušené věci,“ říká zastupitel za piráty Ondřej Profant. Piráti navrhují zrušit parkovací zóny v městských částech a zavést jednu pro celé území města. V rámci zóny by si řidiči mohli kupovat parkovací oprávnění jen pro okolí svého bydliště či svého zaměstnání. Také navrhují umožnit kontrolu správného parkování prostřednictvím SMS.
Očekávané změny
|
„Zóny jsou orientovány na městské části. My si myslíme, že je to přežitek a současné technologie umožňují lepší systém,“ řekl pirátský zastupitel Mikuláš Ferjenčík.
Město by také mělo více investovat do nových parkovišť a městské hromadné dopravy. „Nejlepší auto je takové, které do Prahy vůbec nepřijede,“ řekl Profant. Praha se podle nich také musí snažit co nejvíce uvolnit ulice. „V neděli večer vypukne soutěž, kdo zabere nejlepší parkovací místo na příští týden, než se zase pojede na chatu,“ popisuje Profant. Podle pirátů je potřeba auta z ulic přesunout na hlídaná parkoviště a do parkovacích domů.
Svůj návrh už před časem představila i ODS. Řešením podle jejího pražského předsedy Filipa Humplíka jsou kruhová tarifní pásma, která umožní spravedlivě parkovat všem Pražanům. „Bez ohledu na jejich bydliště, kdykoli a na celém území Prahy,“ uvedl Humlík. Řešení podle něj musí být podpořeno urychleným dokončením výstavby pražských okruhů, nových P+R parkovišť i parkovacích domů.