metro.cz

Počasí v Praze

-3 °C / -1 °C

Úterý 5. prosince 2023. Svátek má Jitka
Do kampaně pro tuzemské turisty s názvem V Praze jako doma se zapojuje také známá kapela z Hanspaulky – Tata Bojs. | foto: PTC

Praha chce přitáhnout hlavně „slušné turisty“ a zbavit se nálepky levné nálevny

  18:00
Pro návštěvníky se chystá kampaň o pravidlech a kultuře chování.

Sami Pražané si ještě před covidem v centru města všimli tabulí s nápisy Enjoy Respect Prague, která turisty upozorňovala na to, kde se nacházejí a jak by se měli chovat. Často takové prosby nestačily, například Dlouhá a její okolí se po nocích stávaly jednou velkou párty zónou, turisté se opíjeli už od rána. Problémem byla koncentrace takových davů lidí, často i bez respektu k městské policii. Praha si celosvětově získala titul „nejlevnější nálevny v Evropě“ a začaly sem jezdit obrovské počty mladých lidí, kteří chtěli poznat, jak se dá v Praze zakalit. V centru se nyní hojně objevují „cannabis shopy“, které jsou ve světě známé tím, že v nich lze koupit marihuanu. Turisté však netuší, že konzumace i lehké drogy jsou v Česku zakázané, navíc se nechají lapnout do pasti. Žádnou látku THC neobsahují. Na tento trik upozornil nedávno také youtuber Janek Rubeš, který se od mladých cizinců dozvěděl, že se domnívají, že jsou lehké drogy legální, a ani netušili, že by mohli být podvedení.

Praha přesto věří, že se této nelichotivé nálepky zbaví a chystá na letošní turistickou sezonu nové kampaně – kromě zmíněné Enjoy Respect Prague také Stay in Prague, které cílí primárně na zahraniční a individuální cestovatele 35+ nebo rodiny s dětmi. „V kampani jasně motivujeme k návštěvě Prahy turisty, kteří zde utratí více peněz, objevují i místa mimo centrum a mají hlubší zájem o město,“ doplňuje František Cipro, šéf Prague City Tourism (PCT).

Kampaň Enjoy Respect Prague má vkusnou formou informovat o pravidlech a kultuře chování ve městě. Podle Jany Adamcové, místopředsedkyně představenstva PCT, je důležité, aby přijíždějící turisté respektovali a dodržovali místní pravidla. Kampaň navazuje na iniciativu Světové organizace cestovního ruchu podporující udržitelný cestovní ruch a přistoupilo k ní mnoho evropských metropolí.

Metropole se chce prezentovat i tuzemským turistům. Právě u Čechů je poslední dva roky na vzestupu. Podle loňských dat tvoří čtvrtinu všech návštěvníků. Město na kampaně vyčlenilo 15,4 milionu korun. Část těchto peněz chce získat z výběru poplatku za jejich pobyt.

Komentáře

Hlavní zprávy

Centrum Paprsek funguje již třicet let, stará se o více než sto klientů

vydáno 5. prosince 2023  5:54

Před pár dny otevřené centrum slouží hlavně klientům od šestnácti do čtyřiceti pěti let, kterým byla diagnostikována porucha autistického spektra.  celý článek

Poslouchají nás také babičky, říkají autorky úspěšného podcastu Vyhonit ďábla

vydáno 4. prosince 2023  14:09

Věci nazývají pravými jmény. Zároveň se i snaží správně pojmenovávát části pohlavních orgánů. Zuzana Kašparová a Terézia Ferjančeková jsou dvě kamarádky,...  celý článek

Streamu vládnou ještěři. Animovaný Leo vás pobaví. Mariňák Adam Driver si konečně zastřílí

vydáno 4. prosince 2023  12:55

Máme pro vás hned dva filmové tipy na chladné večery. Jeden najdete na Netflixu, druhý pro změnu na HBO Max.   celý článek

Vysokoprocentní čokoláda by určitě neměla být hořká, říká odbornice

vydáno 4. prosince 2023  5:14

Michaela Dohnálková začala s kakakovými boby pracovat v roce 2015 doma v kuchyni, s válečkem a fénem.  celý článek