„Pokladny budou hned po slavnostním otevření k dispozici našim cestujícím,“ slibují zástupci tiskového odboru Českých drah s tím, že pásku slavnostně přestřihnou během dnešního dopoledne. Pokladny začaly vznikat již zhruba v polovině loňského roku, a to na místě bývalých veřejných záchodků. Cestující vystupující na prvním nástupišti od té doby namísto nelibé vůně z toalet v poslední době čichali vůni malty a barev.
Na opravách historické budovy nádraží se rovněž podílejí také pracovníci investiční skupiny Penta. Ta se totiž v budoucnu stane součástí administrativní čtvrti, kterou zde buduje. Její zástupci se nechali v minulosti slyšet, že jsou nové pokladny dalším krokem ke sjednocení vzhledu nádraží. Před pokladnami tak železniční stanice v předchozích letech získala novou dlažbu, fasády i stropy. „Nádraží připomínalo panoptikum, kde se nashromáždila spousta nesourodých prvků,“ uvedl mluvčí Penty Ivo Mravinac.
České dráhy plánují do budovy Masarykova nádraží, které patří k nejvýznamnějším železničním stanicím v zemi, investovat dál. Jakým způsobem naloží s prostory, které vzniknou uzavřením starých pokladen, je však dosud tajemstvím. Nejasný je také další osud malého průchodu od výstupu ze stanice metra Náměstí Republiky, kterým si denně krátí cestu k vlakům stovky cestujících. Ten měli pracovníci Českých drah v plánu nadobro zazdít nejpozději letos na jaře. Z historického hlediska je tu totiž navíc a díky jeho zazdění se může rozšířit vedlejší prodejna. Podle zjištění deníku Metro zde však tunel slouží jako zkratka dál. Nová sousední prodejna luxusních hranolků, která tu v následujících týdnech otevře, se sem pravděpodobně nerozroste.