metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Tramvají z Dejvic na koleje Strahov

  6:02
Dopravní podnik zahájí přípravy na výstavbu tratě z Malovanky ke kampusům.
Tramvaj (ilustrační foto) | foto: DPP

Studenti, kteří se každý den mačkají při cestách mezi strahovskými kolejemi a dejvickými kampusy v přeplněných autobusech linky 143, čeká za pár let pohodlnější alternativa. Pokud do té doby neodpromují, budou tudy moci jezdit po nové tramvajové trati. Ta povede ze zastávky Malovanka v Bělohorské ulici do Vaníčkovy ulice, tedy do místa, kde se v současnosti otáčí autobusy u Stadionu Strahov. Podle radních, kteří záměr včera schválili, by měla trať měřit 1,3 kilometru.

„Výstavbu tramvajových tratí se snažívám co nejvíce urychlit. Kromě spolehlivé ekologické přepravy obyvatel jsou také městotvorným prvkem, který přitáhne více lidí a oživí služby,“ říká náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Tramvaj tu na rozdíl od věčně přeplněných autobusů přinese nejen výrazně vyšší kapacitu, ale podle magistrátu naváže na stávající tramvajové linky a uleví tak i životnímu prostředí. Autobusy tu totiž podle Scheinherra kvůli pravidelné jízdě do kopce pouštějí do ovzduší více zplodin. „Autobusy z Dejvic překonávají poměrně velké převýšení, a zvláště proto je zde elektrický pohon daleko vhodnější než naftový,“ dodává Scheinherr.

Současné vedení Prahy již delší čas počítá s tím, že se strahovský stadion v budoucnu přestaví a stane se z něj mimo jiné místo k bydlení. Tramvajová trať tak obslouží i budoucí nové obyvatele této čtvrti. Tramvaj na Strahov je součástí platného Plánu udržitelné mobility a zadavatelem přípravy projektové dokumentace nové tratě je pražský dopravní podnik. Termín začátku budování tratě nejde v současnosti určit přesně. V radními schváleném dokumentu je sice uvedeno, že by se mohlo začít v letech 2023 až 2025, předpokladem však je dobrá projektová příprava ze strany dopravního podniku. Pokud půjde vše hladce, projekt by mohl být podle rozhodnutí radních hotov do konce roku 2020.

V příštích letech metropole plánuje obnovit tramvajové spojení mezi stanicemi metra Pražského povstání, Pankrác a Budějovická a trať přes Václavské náměstí. V dalších letech je také v plánu vybudování tramvajové tratě na Dědinu, do Písnice, Zdib, Slivence, Jižního Města, Zahradního Města nebo na Sídliště Malešice. Radní dali před pár měsíci zelenou také studii, která by umožnila vyjet tramvají Kukulovou ulicí kolem motolské nemocnice až k oboře Hvězda. Místní autobusy jsou rovněž ve špičkách přeplněné. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek