„Trať v Nádražní ulici pochází ještě z roku 1985 a je dlouhodobě v dezolátním stavu, což cestující, kteří ji využívají, pociťují na vlastní kůži. V sobotu 14. března se konečně můžeme pustit do rekonstrukce. Dokončíme tak další z projektů, které čekají na realizaci téměř deset let,“ říká generální ředitel dopravního podniku Petr Witowski.
Kromě série oprav trati plánuje dopravce u Lihovaru založit odbočku k plánovanému Dvoreckému mostu a na Barrandově vybuduje napojení nové tratě do Holyně a Slivence. „V uvedeném úseku zavedeme náhradní autobusovou dopravu X12,“ dodává pro deník Metro šéf odboru komunikace dopravního podniku Daniel Šabík s tím, že o případných změnách a opatřeních po první etapě výluky bude včas informovat.
Další části prací v Nádražní ulici budou pokračovat až do konce letošního října. Po zprovoznění tramvajové trati pak dopravce naváže kompletní přeměnou vestibulu stanice metra Anděl – Na Knížecí. Dopravní podnik tak letos v Praze 5 podle odhadů investuje do modernizace infrastruktury více než 550 milionů korun.
„Od 1. června plánujeme obnovit tramvajový provoz z Hlubočep na Barrandov, přičemž potřebné tramvajové vozy bezprostředně předtím přetáhneme po stále ještě zachované koleji v Nádražní, nad kterou však už tou dobou dávno nebude trolej. Nejen přetah vozů, ale i postup výstavby lze označit za zajímavou logistickou úlohu,“ míní technický ředitel dopravce Jan Šurovský.
Hodně diskutovaným tématem mezi místními obyvateli je také to, kudy budou v prvních měsících jezdit náhradní autobusy. Linka X12, jež od Smíchova na Barrandov zcela nahradí tramvaje 4, 5, 12, 20 a 94, totiž bude ulicemi Barrandova skutečně trochu kličkovat.
Ve směru na Sídliště Barrandov nicméně pojede podobně jako stávající linka číslo 170, tedy nerekonstruovanou částí Nádražní ulice, ulicí K Barrandovu, Lamačovou, Tréglovou, Štěpařskou, Voskovcovou a Werichovou ulicí, aby končila u výjezdu z obratiště tramvají na Sídlišti Barrandov. V opačném směru se tento scénář mírně liší. Viz box.
Změna zastávek
|