metro.cz

Počasí v Praze

11 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert

Velmi oblíbený dopravce Martin Uher. Pendleři jej rozhodně chtějí dál

  5:09
Ukončí Martin Uher své více než tři desítky let trvající působení na Mníšecku a Dobříšsku? Tahle otázka pálí mnohé pendlery, kteří z oblasti denně cestují za prací či do školy na smíchovské nádraží a zase zpět.
Martin Uher | foto: Václav Šlauf, MAFRA

Nemalá část lidí z Mníšku pod Brdy a okolí se totiž obává zhoršení kvality veřejné dopravy, kterou před řadou let oblast trpěla. Nedávno je totiž poplašila kuloární informace, že organizátory dopravy (ROPID a IDSK) několikrát oceňovaný dopravce už nebude na své trase jezdit příliš dlouho. Ve výběrovém řízení Středočeského kraje totiž jiný dopravce – ČSAD Benešov – nabídl lepší cenu za kilometr.

V posledních týdnech proto dali místní obyvatelé dohromady petici, kterou záhy podepsalo 2300 lidí. S její pomocí chtěli přimět k zakročení středočeské zastupitele. Úplně to ale nedopadlo.

„Bereme na vědomí“
V textu petice místní obyvatelé vyzvali vedení kraje, aby v tendru na nového dopravce důsledně posuzovalo a zohledňovalo úroveň poskytovaných služeb. Středočeští zastupitelé petici v pondělí vzali takzvaně na vědomí, což je však nezavazuje k dalším krokům. Podle radního pro veřejnou dopravu Petra Boreckého se petenti nicméně „vlamují do otevřených dveří“. Jinak řečeno, podle Boreckého není třeba vymáhat něco, čemu zástupci kraje nemají v plánu bránit.

Nejlepší nabídka
Společnost Martin Uher nabídla v novém tendru druhou nejnižší cenu, a to 104 a půl milionu korun. Nejnižší nabídku, 101,9 milionu korun předložila společnost ČSAD Benešov. Podle petice jsou nicméně cestující se službami Martina Uhera spokojeni. Autoři petice žádají o to, aby o vítězi nerozhodovala jen cena. Borecký nicméně podotkl, že soutěž byla pečlivě připravována a součástí vyhodnocení není jen kontrola formálních náležitostí. Petenti podle něj požadují něco, co je nezbytnou součástí vyhodnocení podaných nabídek.

Středočeský kraj společně s Prahou v současné době stále ještě vybírá provozovatele autobusů Pražské integrované dopravy, kteří budou jezdit od 1. prosince 2024. Do soutěže se kromě velkých firem přihlásili i malí a střední dopravci. Výběrová řízení byla vyhlašována ve čtyřech vlnách a v každé z nich se soutěží o několik oblastí, které kraj objednává samostatně nebo s Prahou. Smlouvy na provoz příměstských a regionálních linek v obou krajích končí k 30. listopadu 2024. Na oficiální potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, a jejich případné posvěcení Středočeským krajem si budou muset cestující ještě počkat.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Umělá inteligence by se ráda stala psychoterapeutem. Opravdu dokáže pomoci?

vydáno 29. dubna 2024  5:53

Textů o AI jste už určitě četli mnoho. Umělá inteligence se snaží rozvíjet doslova v každém oboru. Jistě už jste slyšeli o AI v soudnictví, v IT...  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek