metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 8 °C

Středa 29. března 2023. Svátek má Taťána
Dopravce Martin Uher mladší | foto: Archiv autora

Půjčky řidičů Uhera neohrozí. „Vypomáháme si navzájem,“ tvrdí dopravce

  5:24
Rodinnou firmu Martin Uher, respektive její autobusy se jménem na boku, pendlující mezi Smíchovem a Příbramí, čtenáři deníku Metro dobře znají. Jak jsme již na našich stránkách informovali, už za pár týdnů se rozhodne, zda bude dopravce na Mníšecku působit dál.

Je totiž velice pravděpodobné, že jej v nyní běžícícm výběrového řízení takzvaně přeplatí konkurenční dopravce ČSAD Benešov. Uher totiž nabídl vyšší cenu za kilometr a rozhodujícím kritériem podobných řízení je právě cena.

„Problém může být v tom, že Martin Uher některé linky dlouhodobě přeprodává jiným dopravcům. Podle serveru seznam-autobus.cz se pravidelně vyskytují na linkách Uhera dopravci: Jan Kukla, Holdos, Otakar Hrneček, Alexandr Bastl a další, kterým pravděpodobně platí méně, než kolik inkasuje od organizátora dopravy – ROPID,“ informuje v dopravním webovém magazínu mhd86.cz fanynka hromadné dopravy Klára Sýkorová.

To může podle ní být hlavním důvodem k tomu, proč ROPID raději vybere dopravce, který nabídl nejnižší cenu za kilometr.

„Je možné, že chce zamezit tomu, aby vyhrál dopravce s vyšší cenou a mohl tak přeprodávat vyhrané linky na subdodávky různým majitelům autobusů,“ spekuluje Sýkorová. Její kolega Ondřej Matěj Hrubeš nicméně pro deník Metro doplnil, že si podobně předávají či přeprodávají výkony i jiní dopravci. Během třiceti let se dopravce Martin Uher zařadil mezi stálice Pražské integrované dopravy. V jejím žebříčku kvality se pravidelně umisťuje na špici. Spolu s dopravním podnikem letos jako jediný splnil požadované standardy kvality organizátorů pražské a středočeské dopravy – ROPID a ISK.

Podle Martina Uhera mladšího je však hlavním kritériem výběrového řízení vždy cena. Splnění standardů kvality mu pozici ve výběrovém řízení nepozmění o nic víc než zmiňované půjčování řidičů. „Pokud se dopravce dostane do problému s personálem řidičů, je nejrychlejší řešení oslovit jiného dopravce, který je ochoten okamžitě vypomoci. Tato dočasná spolupráce, která je dohodnutá na nezbytně nutnou dobu, funguje pouze z důvodu ohrožení dopravy. Takto si vypomáháme navzájem,“ vysvětluje pro deník Metro Uher.

Předběžné informace z otevírání obálek další vlny výběrových řízení v dalších částech Středočeského kraje by měly být známy již v těchto dnech. Na oficiálním potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, si budou muset místní ještě počkat, a to zhruba až do konce března. Nové licence jsou jednotlivým dopravcům, kteří řízení vyhrají, vypsané na deset let a budou platit od 1. prosince příštího roku.

Komentáře

Hlavní zprávy

Jak se chovat k čerstvé mamince? Šestinedělí je pořád ještě velké tabu

vydáno 29. března 2023  18:10

Péči porodní asistentky si ženy musí platit samy.  celý článek

Sportovní turistika přináší skrytě miliardy do pokladen. Největším magnetem je Praha

vydáno 29. března 2023  13:30

Nehlučí v ulicích do ranních hodin a skryté kouty nejsou cítit jejich zvratky. Existuje druh návštěvníků, který Česku slušně vydělává.   celý článek

Putin je hráč pokeru, který prohrál a nemá co ztratit, říká fotoreportér Dárvík Máca

vydáno 29. března 2023  11:00

Válka na Ukrajině se propadá do bahna a krve. Deníku Metro je ctí, že již od samého začátku konfliktu spolupracuje s Vojtěchem Dárvíkem Mácou,...  celý článek

Chytří holubi z ulic. Poznají sami sebe v zrcadle, nebojí se ani umělého dravce

vydáno 29. března 2023  4:05

Podle odborníků panuje kolem holubů řada mýtů. Věděli jste ale, že holubi jsou velmi inteligentní. Dokáží trénovat kognitivní dovednosti a dokonce...  celý článek