metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 16 °C

Středa 8. května 2024. Den vítězství

Půjčky řidičů Uhera neohrozí. „Vypomáháme si navzájem,“ tvrdí dopravce

  5:24
Rodinnou firmu Martin Uher, respektive její autobusy se jménem na boku, pendlující mezi Smíchovem a Příbramí, čtenáři deníku Metro dobře znají. Jak jsme již na našich stránkách informovali, už za pár týdnů se rozhodne, zda bude dopravce na Mníšecku působit dál.
Dopravce Martin Uher mladší | foto: Archiv autora

Je totiž velice pravděpodobné, že jej v nyní běžícícm výběrového řízení takzvaně přeplatí konkurenční dopravce ČSAD Benešov. Uher totiž nabídl vyšší cenu za kilometr a rozhodujícím kritériem podobných řízení je právě cena.

„Problém může být v tom, že Martin Uher některé linky dlouhodobě přeprodává jiným dopravcům. Podle serveru seznam-autobus.cz se pravidelně vyskytují na linkách Uhera dopravci: Jan Kukla, Holdos, Otakar Hrneček, Alexandr Bastl a další, kterým pravděpodobně platí méně, než kolik inkasuje od organizátora dopravy – ROPID,“ informuje v dopravním webovém magazínu mhd86.cz fanynka hromadné dopravy Klára Sýkorová.

To může podle ní být hlavním důvodem k tomu, proč ROPID raději vybere dopravce, který nabídl nejnižší cenu za kilometr.

„Je možné, že chce zamezit tomu, aby vyhrál dopravce s vyšší cenou a mohl tak přeprodávat vyhrané linky na subdodávky různým majitelům autobusů,“ spekuluje Sýkorová. Její kolega Ondřej Matěj Hrubeš nicméně pro deník Metro doplnil, že si podobně předávají či přeprodávají výkony i jiní dopravci. Během třiceti let se dopravce Martin Uher zařadil mezi stálice Pražské integrované dopravy. V jejím žebříčku kvality se pravidelně umisťuje na špici. Spolu s dopravním podnikem letos jako jediný splnil požadované standardy kvality organizátorů pražské a středočeské dopravy – ROPID a ISK.

Podle Martina Uhera mladšího je však hlavním kritériem výběrového řízení vždy cena. Splnění standardů kvality mu pozici ve výběrovém řízení nepozmění o nic víc než zmiňované půjčování řidičů. „Pokud se dopravce dostane do problému s personálem řidičů, je nejrychlejší řešení oslovit jiného dopravce, který je ochoten okamžitě vypomoci. Tato dočasná spolupráce, která je dohodnutá na nezbytně nutnou dobu, funguje pouze z důvodu ohrožení dopravy. Takto si vypomáháme navzájem,“ vysvětluje pro deník Metro Uher.

Předběžné informace z otevírání obálek další vlny výběrových řízení v dalších částech Středočeského kraje by měly být známy již v těchto dnech. Na oficiálním potvrzení výsledků v první vlně, kde je i Mníšecko, si budou muset místní ještě počkat, a to zhruba až do konce března. Nové licence jsou jednotlivým dopravcům, kteří řízení vyhrají, vypsané na deset let a budou platit od 1. prosince příštího roku.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Obrácený panelák spojuje linky metra. O jakou stanici se jedná? Přece Florenc

vydáno 8. května 2024  12:00

Při každodenní projížďce metrem vám možná ani nedochází, kolik práce za provozem vůbec stojí. Za nenápadnými plechovými dveřmi začíná jiný svět, kam se...  celý článek

Znalec podzemního království má slabost pro stanici Náměstí Republiky

vydáno 8. května 2024  6:02

Znalec podzemního království Síť pražského metra není tak rozsáhlá jako v jiných, mnohem větších metropolích. „Svou architekturou, informačním systémem, kvalitou provedení a...  celý článek

Do hokejových fanzón bude vstup zdarma, platit zde půjde ale pouze bezhotovostně

vydáno 7. května 2024  17:27

Pivo za 110 korun, koncerty každý den a sledování hokejových přenosů na velkých obrazovkách. Fan zóny před arénami v Praze i v Ostravě se stanou hlavními...  celý článek

Replika mistrovského dresu československých hokejistů z roku 1947 se plete na etapy

vydáno 7. května 2024  11:10

Doprovázel Karla Černocha, spolupracoval s Karlem Gottem, pro které dokonce složil pár melodií. Po desetiletích v hudební branži zjistil, že jeho...  celý článek