metro.cz

Počasí v Praze

18 °C / 26 °C

Úterý 5. července 2022. Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje

Další 3 fotografie v galerii
Daniel Trnka | foto: Beviro

S kosmetikou pro muže chtějí dobýt svět, jen jim to trvá déle

  8:56
Na existenci tuzemské značky prémiové kosmetiky pro muže Beviro mě před časem upozornil kamarád. Zvědavost i fakt, že jsem některé z jejích produktů pravděpodobně nevědomky vyzkoušel při svých návštěvách pánských holičství, takzvaných barber shopů, mě dovedly až k rozhovoru se spoluzakladatelem firmy Danielem Trnkou. Ten značku pro muže, kteří už nechtějí používat levnou kosmetiku z drogerie s kdovíjakým složením, před čtyřmi lety pomáhal zakládat s nemalými ambicemi.

„Největším zlozvykem je stále přetrvávající názor, že správný chlap má smrdět. Není přitom potřeba to přehánět. Moderní muž potřebuje jen pár základních produktů: šampon, deodorant, hydratační krém, styling na vlasy, potřeby na holení a osobní vůni,“ říká pro deník Metro Trnka.

Kdy vznikl nápad založit Beviro?
Naši historii lze rozdělit do tří fází. V roce 2015 spoluzakladatel Patrik Hamšík vyráběl vlastní kosmetické produkty a přišel i s recepturou na olej na plnovous, kterým Beviro vlastně začalo. V roce 2017 jsem se k němu přidal já se zkušenostmi z obchodu a Dalibor Chytil jako chemik. Nějakou dobu jsme fungovali ve třech, ale v roce 2019 jsme přibrali do party ještě kluky z internetového obchodu Gentleman Store Pavla Králíčka a Jana Moravčíka, kteří nám pomohli značku dostat na další level.

Dodáváte výrobky nejen zákazníkům, ale i do barber shopů. Jak může firma do těchto provozoven dostat své produkty?
Barbeři jsou jako zákazníci mnohem náročnější, protože kosmetické produkty používají denně v rámci svého řemesla, a každý profesionál hodný svého jména klade na nástroje velké nároky. Od začátku s nimi spolupracujeme při vývoji nových produktů, dávají nám naprosto upřímnou zpětnou vazbu a víme, že když produkt bude dostatečně dobrý pro ně, bude vyhovovat i koncovému zákazníkovi. Na základě této spolupráce se z nich pak stali i první zákazníci – jednoduše proto, že jsme jim vyvinuli produkt téměř na míru. Aktuálně jsme v Česku asi v padesátce pánských holičství.

Vaše propagace stojí na transparentnosti v uvádění přesných poměrů složení výrobků. Jde o trend také v případě pánské kosmetiky?
Snaha přiblížit se přírodě i v rámci kosmetiky trend určitě je, ale z celkového objemu tvoří prodeje čistě přírodní kosmetiky stále malá procenta. Možná proto, že u kosmetiky nejsou negativní efekty umělých látek jako parabeny a silikony viditelné na první pohled, ale projeví se až časem. Existují značky čistě přírodní kosmetiky (téměř výhradně cílí na ženy), které mají ze 100 nebo 99 procent přírodní složení. Problém ale je, že některé produkty prostě čistě přírodní a zároveň funkční neuděláte.

Jak to tedy funguje u vás?
Naším cílem je také stoprocentní přírodnost, ale pokud nejsme schopni garantovat skvělou funkčnost produktu, použijeme i člověkem vyrobenou, ale prokázaně naprosto nezávadnou, látku. Rozdíl oproti jiným značkám je, že přímo na přední straně etikety uvádíme přesné procento přírodních látek. I když to není sto procent. Je to pro nás jasný závazek a důvod, proč si musíme nepřírodní látky ve složení dobře odůvodnit.

Je u nás tvrdá konkurence?
Z pohledu spotřebitele je to u kosmetiky velice těžké. Zákazník chce prostě olej a často vybírá podle ceny nebo podle toho, co mu podá jeho holič. Ale už neví, že si na hlavu místo oleje dává silikony a ropné fragmenty, což dramaticky ovlivňuje cenu. U auta snadno poznáte rozdíl mezi levným a drahým. U kosmetiky to tak snadno vidět není. Pokud se tedy bavíme o firmách, co vyrábějí málo kvalitní produkty a zabalí je do kvalitního marketingu. Takových firem jsou stovky. Ovšem pokud se bavíme o firmách, které vyrábí kosmetiku pro muže se stejným důrazem na kvalitu jako my, tak těch je málo a často ani nejsou na českém trhu.

Co říkáte na spolupráci s módními influencery?
Pro značku Beviro zatím rozjíždíme prvotní spolupráce. Může to fungovat, ale je potřeba oddělovat zrno od plev. Často stačí dát na vlastní pocit – znal jsem toho člověka už před spoluprací? Líbí se mi, co dělá? Má u svých fanoušků reálnou odezvu? Pokud značka spolupracuje s lidmi, kteří jsou pro ni relevantní, funguje to výborně.

Kamarád nemá vousy a chodí hladce oholen. Cílíte i na podobné typy?
Beviro bylo na začátku kosmetikou pro vousáče. Pro holobrádky ale máme nyní takzvaný neviditelný gel na holení, pětici druhů kolínských vod s nadstandardně silnou vůní, takže se dají použít i jako toaletní voda, slané spreje na vlasy a také velkou pecku – Elixír mládí. Jde o koncentrované sérum s kyselinou hyaluronovou, které pomáhá navrátit pokožce obličeje zašlou slávu a vyhlazovat vrásky. Ať už je důvodem stres v práci, nebo večírek, který se protáhl. Spoustu dalších produktů vyvíjíme, jen nám to kvůli našemu důrazu na kvalitu a přírodnost trvá déle, někdy i dva roky. Kopírovat stávající produkty by šlo snadno, ale zvolili jsme si těžší cestu. 

Komentáře

Hlavní zprávy

Zmodernizované vozy v barvách PID mají mouchy

vydáno 5. července 2022  3:00

„Teče sem a nefunguje protiskluzová ochrana,“ tvrdí asi nejznámější pražský tramvaják Josef Chodounský.   celý článek

Další kritika radnice Prahy 1. Kvůli parkovišti pod Pražským hradem

vydáno 4. července 2022  4:49

Po „gotickém kruháči“ obyvatele centra města štve zrušení širokého chodníku v Nerudovce.  celý článek

Monacké knížectví nad pražským Botičem aneb Kde žijí milionáři nad chatrčí

PRAHA? AHA!
vydáno 3. července 2022  11:07

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Pražské pouliční osvětlení je zase chytřejší. Novinka navíc šetří energii

vydáno 3. července 2022  5:41

Správce veřejného osvětlení – Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) – pokračuje v zavádění chytrých technologií v metropoli. Od...  celý článek