metro.cz

Počasí v Praze

8 °C / 20 °C

Čtvrtek 9. května 2024. Svátek má Ctibor

Vlakem se z centra Prahy dostanete do Radotína za pouhých šestnáct minut

  18:03
Pražané se dočkají lepšího cestování. Modernizace trati ze Smíchova do Černošic je po čtyřech letech u konce. Vyšla na více než čtyři miliardy.
Modernizace nádražní budovy v Radotíně by měly být dokončena na konci letošního roku. | foto: Tereza ŠimurdováMetro.cz

Rychlejší a komfortnější cestování včetně bezbariérového přístupu na nástupiště a také pohodlný nástup do vlaku. To přinesla modernizace úseku ze smíchovského nádraží do Černošic. Ten je součástí hlavní dvoukolejné trati Praha–Beroun. Na ní se mimo jiné zvýšila rychlost až na 140 kilometrů v hodině i bezpečnost železničního provozu. „Díky optimalizaci trasy se z centra Prahy do Radotína můžeme dostat za pouhých 16 minut,“ připomněl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Radotínské nádraží je čtvrté nejvytíženější v Praze.

V závěru letošního roku je naplánované ještě dokončení nové nádražní budovy v Radotíně, kde už vznikla čtyři nová nástupiště. Bezbariérovost stanice navíc zajišťují výtahy a šikmé rampy. Po zprovoznění bude stávající nádraží novým zázemím služebny místních strážníků.

Součástí trasy mezi Radotínem a Velkou Chuchlí jsou už dva roky velkoformátové malby. Na opěrných stěnách podél trati jsou k vidění motivy koně, plejtvák a další díla vztahující se k Radotínu. Například trilobit a symbol mlýnského kola. Takzvaná mural art díla mají zabránit vandalům a sprejerům, aby je ničili.

Mezi další pozitiva stavby patří přesun zastávky Praha-Velká Chuchle blíže k centru této městské části. Tvoří ji dvě nová nástupiště přístupná novým podchodem.

Celkové investiční náklady na optimalizaci trati mezi Smíchovem a Černošicemi dosahují 4,1 miliardy korun. Peníze z EU dosáhly přibližně 2,3 miliardy korun.

Kromě radotínského nádraží se podle ministra dopravy Martina Kupky chystají další akce. „Už za pár měsíců by měly začít práce mezi Karlštejnem a Berounem,“ doplnil ministr Kupka. Do budoucna se hovoří také o nové trati ze Smíchova do Berouna, která by měla vést zčásti tunelem.

Autor: Tereza Šimurdová Metro.cz

Hlavní zprávy

Metropole v roce 1836. Miluju Prahu a Metro vybírají nejkrásnější pražské veduty

vydáno 9. května 2024  17:57

Idylický pohled na Týnský chrám a Staroměstské náměstí zachytil v roce 1836 Karel Würbs. Šlo o nový pohled na chrám, na který Pražané čekali bezmála 20...  celý článek

Pražské metro je neoddělitelná součást tváře města, říká pro deník Metro architekt Kotas

vydáno 9. května 2024  17:57

Tramvaje, metro, vlaky, mosty, veřejný prostor. Na tom chtěl pracovat už jako kluk. Tehdy ještě dávno před školou si stavěl modely měst. A svůj sen si...  celý článek

Matisa, Theurer či Plassermatic. Prohlédli jsme si „neviditelné dělníky“ ze zákulisí podzemky

vydáno 9. května 2024  11:59

Jsou jich desítky, a ačkoliv je cestující v podstatě nemají šanci v běžném provozu zahlédnout, bez nich by pražské metro zkrátka nefungovalo. Řeč je o...  celý článek

„Byrokratická mašinérie nakonec udolala i zdánlivě všemocného normalizačního ministra“

vydáno 9. května 2024  5:55

O umění v metru toho ví opravdu hodně. Je autorem úspěšné knihy Metroart, která mapuje a provází výtvarným světem pražského metra. Loni navíc historik...  celý článek