metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 18 °C

Středa 25. května 2022. Svátek má Viola

Dalších 17 fotografií v galerii
Vizualizace rychlodráhy, zastávka Bubny-Vltavská. | foto: Praha-kladno.cz

GALERIE: Nová studie pro rychlodráhu Praha - Kladno má být hotová v červnu

  15:07
Deset variant trati bude obsahovat studie rychlodráhy Praha - Kladno. Její součástí by měla být odbočka na Letiště Václava Havla.

Studie rychlodráhy obsahuje varianty, které by měly být ekonomicky výhodné. „Komise ministerstva dopravy poté rozhodne o variantě, kterou by měla Správa železniční dopravní cesty připravovat a uskutečnit,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy.

Doprava mezi Prahou a Kladnem by po modernizaci měla být rychlejší a plynulejší. Přispěje k tomu i to, že bude nově v celé délce dvoukolejná. Cena projektu může být okolo 20 miliard korun.

Stavět se má kvůli evropským dotacím co nejdříve

Mezi deseti variantami jsou různá stavební i dopravně-provozní řešení. Navrhované varianty lze zjednodušeně rozdělit do tří skupin, které se liší především zapojením letiště do trati Praha - Kladno. „Zvažuje se zapojení z Ruzyně nebo z Jenečka a také varianta P, která představuje propojení obou předchozích variant,“ uvedl Illiaš. Podle něj je ale variana P méně pravděpodobná, protože podle dosavadních testů není tak efektivní.

Harmonogram modernizace trati zatím není připravený, bude se řešit až poté, co bude vybrána konkrétní varianta. Podle Illiaše je prioritou zahájit modernizaci co nejdříve, aby bylo možné co nejvíce využít případné evropské dotace z aktuálního programového období, tedy do roku 2020.

Jezdit se po ní bude rychlostí až sto dvacet kilometrů v hodině

Trať Praha - Kladno je celostátní dráhou, což znamená, že za její modernizaci podle současných pravidel odpovídá Správa železniční dopravní cesty. „To pochopitelně nevylučuje dílčí koordinaci záměru s dalšími investory, například v případě parkovišť nebo navazující infrastruktury. Stavební správa západ však v tuto chvíli zásadní jednání s dalšími investory nevede,“ informoval mluvčí.

Celková délka modernizovaného úseku bude zhruba 20 kilometrů. Po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Komentáře

Hlavní zprávy

I v Dejvicích létají piliny a větve. Do prořezávky se pustili arboristé TSK. Hotovo bude za osm let

vydáno 25. května 2022  5:14

Obyvatelé Prahy 6 musejí dávat při procházkách větší pozor, kam šlapou. Snadno totiž mohou při pozorování šikovné partičky arboristů, která zde v těchto...  celý článek

Komerční sdělení

Trnava Xrace zve na závody na nejtěžším slalomovém kanále Evropy

vydáno 25. května 2022

Ve stínu Santiniho klášterního komplexu v obci Želiv na Vysočině leží jeden z nejnáročnějších slalomových kanálů světa a dokonce ten nejobtížnější, pokud...  celý článek

Městská mobilita: Aneb jak se rozumně a hbitě pohybovat po městských a příměstských aglomeracích

vydáno 24. května 2022  19:38

Jak se v silně obydlené oblasti dostat z bodu A do bodu B? Téma, které pro obyvatele měst a jejich okolí nikdy neztratilo sílu. Zabírá široké spektrum...  celý článek

RECENZE: Druhý Top Gun rozbuší divákovo srdce. A vrátí vám víru v trháky

vydáno 24. května 2022  17:14

Pokračování militaristické pohádky přilétá zítra po 36 letech i do tuzemských kin. Důvodů, proč na něj vyrazit, je nespočet.   celý článek