metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 18 °C

Čtvrtek, 5. srpna 2021. Svátek má Kristián.

Dalších 17 fotografií v galerii
Vizualizace rychlodráhy, zastávka Bubny-Vltavská. | foto: Praha-kladno.cz

GALERIE: Nová studie pro rychlodráhu Praha - Kladno má být hotová v červnu

  15:07
Deset variant trati bude obsahovat studie rychlodráhy Praha - Kladno. Její součástí by měla být odbočka na Letiště Václava Havla.

Studie rychlodráhy obsahuje varianty, které by měly být ekonomicky výhodné. „Komise ministerstva dopravy poté rozhodne o variantě, kterou by měla Správa železniční dopravní cesty připravovat a uskutečnit,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy.

Doprava mezi Prahou a Kladnem by po modernizaci měla být rychlejší a plynulejší. Přispěje k tomu i to, že bude nově v celé délce dvoukolejná. Cena projektu může být okolo 20 miliard korun.

Stavět se má kvůli evropským dotacím co nejdříve

Mezi deseti variantami jsou různá stavební i dopravně-provozní řešení. Navrhované varianty lze zjednodušeně rozdělit do tří skupin, které se liší především zapojením letiště do trati Praha - Kladno. „Zvažuje se zapojení z Ruzyně nebo z Jenečka a také varianta P, která představuje propojení obou předchozích variant,“ uvedl Illiaš. Podle něj je ale variana P méně pravděpodobná, protože podle dosavadních testů není tak efektivní.

Harmonogram modernizace trati zatím není připravený, bude se řešit až poté, co bude vybrána konkrétní varianta. Podle Illiaše je prioritou zahájit modernizaci co nejdříve, aby bylo možné co nejvíce využít případné evropské dotace z aktuálního programového období, tedy do roku 2020.

Jezdit se po ní bude rychlostí až sto dvacet kilometrů v hodině

Trať Praha - Kladno je celostátní dráhou, což znamená, že za její modernizaci podle současných pravidel odpovídá Správa železniční dopravní cesty. „To pochopitelně nevylučuje dílčí koordinaci záměru s dalšími investory, například v případě parkovišť nebo navazující infrastruktury. Stavební správa západ však v tuto chvíli zásadní jednání s dalšími investory nevede,“ informoval mluvčí.

Celková délka modernizovaného úseku bude zhruba 20 kilometrů. Po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Komentáře

Hlavní zprávy

Königsmühle. Do krajiny u zaniklé horské osady opět vstoupí land art

vydáno 5. srpna 2021  7:18

O víkendu se v krušnohorském Königsmühle uskuteční v Česku stále netradiční festival.  celý článek

Šotoušův sen? S foťákem jej pouštějí do zákulisí metra

vydáno 4. srpna 2021  18:45

Nápis „Vstup pro zaměstnance“ novináře Borise Koguta nezastavil v pražských, pařížských, vídeňských, moskevských ani lisabonských tunelech podzemní dráhy.  celý článek

V životě potřebuje pomocnou ruku. Psaní jde však milovníkovi cestování samo

vydáno 4. srpna 2021  6:00,  aktualizováno  15:53

Cestovatel Filip Schiller má své tempo, a využívá proto odborné poradce. Jeho knihy jsou „limitované edice“.  celý článek

Sběratelé autíček se při výběru modelů předhánějí v klikání

vydáno 4. srpna 2021  12:18

Dá se říci, že nadšenci pro modely z Nového Hrádku kupují výjimečně (a svým způsobem) i zajíce v pytli. Objednali si v klubovém členství vozy, které zatím...  celý článek

Vaše fotky z Prahy