metro.cz

Počasí v Praze

6 °C / 15 °C

Sobota 1. října 2022. Svátek má Igor

Dalších 17 fotografií v galerii
Vizualizace rychlodráhy, zastávka Bubny-Vltavská. | foto: Praha-kladno.cz

GALERIE: Nová studie pro rychlodráhu Praha - Kladno má být hotová v červnu

  15:07
Deset variant trati bude obsahovat studie rychlodráhy Praha - Kladno. Její součástí by měla být odbočka na Letiště Václava Havla.

Studie rychlodráhy obsahuje varianty, které by měly být ekonomicky výhodné. „Komise ministerstva dopravy poté rozhodne o variantě, kterou by měla Správa železniční dopravní cesty připravovat a uskutečnit,“ řekl Marek Illiaš z tiskového oddělení Správy.

Doprava mezi Prahou a Kladnem by po modernizaci měla být rychlejší a plynulejší. Přispěje k tomu i to, že bude nově v celé délce dvoukolejná. Cena projektu může být okolo 20 miliard korun.

Stavět se má kvůli evropským dotacím co nejdříve

Mezi deseti variantami jsou různá stavební i dopravně-provozní řešení. Navrhované varianty lze zjednodušeně rozdělit do tří skupin, které se liší především zapojením letiště do trati Praha - Kladno. „Zvažuje se zapojení z Ruzyně nebo z Jenečka a také varianta P, která představuje propojení obou předchozích variant,“ uvedl Illiaš. Podle něj je ale variana P méně pravděpodobná, protože podle dosavadních testů není tak efektivní.

Harmonogram modernizace trati zatím není připravený, bude se řešit až poté, co bude vybrána konkrétní varianta. Podle Illiaše je prioritou zahájit modernizaci co nejdříve, aby bylo možné co nejvíce využít případné evropské dotace z aktuálního programového období, tedy do roku 2020.

Jezdit se po ní bude rychlostí až sto dvacet kilometrů v hodině

Trať Praha - Kladno je celostátní dráhou, což znamená, že za její modernizaci podle současných pravidel odpovídá Správa železniční dopravní cesty. „To pochopitelně nevylučuje dílčí koordinaci záměru s dalšími investory, například v případě parkovišť nebo navazující infrastruktury. Stavební správa západ však v tuto chvíli zásadní jednání s dalšími investory nevede,“ informoval mluvčí.

Celková délka modernizovaného úseku bude zhruba 20 kilometrů. Po rekonstrukci se v některých úsecích zvýší traťová rychlost na 120 kilometrů za hodinu, která však bude v některých úsecích omezena. Při budování příměstské tratě se kromě toho počítá například s její elektrifikací, modernizací mostů, nádraží, přejezdů nebo výstavbou protihlukových zdí. Modernizace se chystá už od 90. let minulého století.

Komentáře

Hlavní zprávy

Dvě minuty na přestup jsou standard. Časy se určují na základě zkušeností, říká mluvčí ROPID

vydáno 30. září 2022  18:00

Jestli se vám tahle situace někdy nestala, patříte v hlavním městě k menšině. Potřebujete stihnout důležitou schůzku, bojíte se, že přijdete pozdě do...  celý článek

Horror Story či Horror Stories? Soubor strašidelných povídek je jako dav spolužaček

Strážce streamu
vydáno 30. září 2022  14:00

STRÁŽCE STREAMU Povídkový seriál American Horror Stories, jehož druhá řada je nyní ke zhlednutí na streamovací platformě Disney+, volně navazuje na svého předchůdce -...  celý článek

Umění zahalené v kouři nebo street art v kostele. Navštívili jsme pražské galerie

vydáno 30. září 2022  5:22

Jedno odpoledne. Tři výstavy. Banksy, Mucha a V kroužcích dýmu. Prošli jsme za jeden den tři velké expozice a prohlédli si díla významných mistrů....  celý článek

Parkování zaplatíte už také přes aplikaci Lítačka. Zóny pohlídá nová firma

vydáno 29. září 2022  19:08

Pražské řidiče čeká v těchto dnech několik poměrně příjemných novinek. Městská společnost Operátor ICT (OICT) rozšířila ve spolupráci s Technickou správou...  celý článek