metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 25 °C

Pondělí 29. dubna 2024. Svátek má Robert

„Haló?“ Tramvaj pro děti je černá

  5:45
Z každé jízdenky placené kartou v tramvajích věnuje provozovatel terminálů Lince bezpečí 25 haléřů.
„Tisíc dětí se nedovolá,“ zní jeden z nápisů na tramvaji. Další zní jednoduše: „Haló?“ | foto: ČSOB

Smrťácká tramvaj, která varuje před nebezpečným přecházením po kolejích, dvě Vymlouvačky, jež mají odradit od ježdění načerno, oranžová Mazačka, party tramvaj T3 Coupé. O speciální tramvaje není v metropoli nouze.

Od včerejška lze do této kategorie počítat také tramvaj Linky bezpečí pokrytou oranžovými nápisy na převážně černém podkladě. Bude v ulicích metropole až do konce roku připomínat Pražanům možnost snadného přispění na provoz této dětské linky. „Společně s dopravním podnikem jsme představili novou kampaň na podporu Linky bezpečí. Ta je tu pro děti už 25 let a k jejím narozeninám jí dáváme dárek. Z každé jízdenky zaplacené kartou na bezkontaktních terminálech v pražských tramvajích věnujeme lince symbolických 25 haléřů. Kampaň potrvá do konce prosince,“ říká pro deník Metro mluvčí Československé obchodní banky, jež terminály v tramvajích provozuje, Michaela Průchová.

V Praze byly bezkontaktní platby ve všech tramvajích spuštěny letos v dubnu a od té doby se počty nákupů neustále zvedají. Peněz pro děti by se tak do konce roku mělo nasbírat dostatek.

„V srpnu bylo bezkontaktně v pražských tramvajích nakoupeno rekordních téměř 280 tisíc jízdenek,“ dodává Průchová a doplňuje, že je díky spolupráci s jedním z operátorů v nové tramvaji k dispozici také volná wi-fi síť.

„Linka bezpečí vyřídí denně čtyři sta až pět set telefonátů, tisíc dětí denně se ale bohužel nedovolá, přestože máme nepřetržitý provoz, a to z důvodů kapacitních, prostorových i dalších. Kampaň nám tak pomůže snížit počet dětí, které se nedovolají,“ říká ředitelka Linky bezpečí Soňa Petrášková.

Barevných tramvají je v metropoli čím dál víc díky reklamnímu polepu. Nejoblíbenější jsou takzvané celopolepy na tramvajích Škoda 14T Porsche. Podobné vyzdobení reklamy probíhá v depu dopravního podniku. Celá akce trvá zhruba dva až tři dny a firmy za ně platí statisíce korun. V Praze tak jezdí tramvaje s reklamou na pivo, kávu či cestovní kancelář. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Komerční sdělení

V Domovince v Plzni pejsci pomáhají seniorům.

vydáno 29. dubna 2024

Domovinka je organizace, která se specializuje na poskytování sociálních služeb pro seniory a osoby se zdravotním postižením v Plzni a okolí. Již více než...  celý článek