Když byl před třemi lety jeden jízdní pruh na Strakonické ve směru do centra u sjezdu na Barrandovský most vyhrazen pouze pro autobusy, řidiči aut příliš nejásali. Od té doby tu totiž při průjezdech tráví více času, a to zejména v ranních špičkách, kdy provoz komplikují zácpy Jižní spojky či tunelu Blanka.
„Od začátku tohoto měsíce tu však řada z nás zažívá při postávání v kolonách až půlhodinová zdržení. Dělají tu totiž nový povrch. Jeden ze dvou pruhů už je hotový, teď se pustili do druhého,“ říká pro deník Metro čtenářka Petra s tím, že zde při své včerejší cestě do práce stála v koloně dvacet pět minut. „Jezdím ale do práce později, kolem deváté hodiny. Ti, co jezdí dříve, tu stojí ještě déle,“ dodává.
Výměnu asfaltového povrchu pod Barrandovským mostem, takzvaným Barranďákem, provádí na pokyn magistrátu technická správa komunikací. Zatímco podle cedule, která tu řidiče žádá o trpělivost, odtud dělníci odejdou příští středu, dle rozpisu správy komunikací bude hotovo až na Velikonoční pondělí, tedy 22. dubna. „Každý pracovní den projede po Barrandovském mostě přes sto čtyřicet tisíc vozidel, proto je součástí projektu tak podrobná diagnostika, abychom v průběhu budoucí plánované rekonstrukce mostu nebyli překvapeni stavem jeho některých částí a kvalitou materiálů. To by mohlo rekonstrukci velmi zkomplikovat,“ říká generální ředitel správy Petr Smolka.
Ke zmiňované diagnostice používají pracovníci takzvanou mostní prohlížečku. V plánu mají také vrtat sondy přímo do vozovky. Ty budou do vozovky vrtány během následujících víkendů.
„Vzhledem k velkému rozsahu prací a dodržení technologických postupů jednotlivých činností budou tyto dvě etapy trvat vždy tři dny (sobota až pondělí), a to v časech od osmi do sedmnácti hodin,“ uvádí tiskové oddělení správy komunikací.