"Jakýmkoliv nabízeným penězům z evropských fondů se rozhodně nebráníme. Jako správný hospodář chceme případné peníze z EU využít," řekl Milan Křístek, generální ředitel dopravního podniku.
"Intenzivně pracujeme na řešení, že se dotace využije i na jiné projekty než na metro A."Milan Křístek, generální ředitel DPP |
Už na jaře přiznal magistrát, že mu v pokladně chybí desítky milionů na přípravu trasy D. Podle dopravního podniku je jediná šance, jak získat peníze, právě v evropských fondech. Hledají se způsoby, jak trasu co nejvíce zlevnit. Byla schválena úspornější varianta trasy, ustoupilo se od futuristické varianty lehkého metra bez řidiče. Náklady na stavbu déčka by se tak mohly vejít pod 30 miliard korun.
Projekt má hotovou dokumentaci pro územní řízení a vloni na začátku listopadu získal souhlasné stanovisko v procesu posouzení vlivu stavby na životní prostředí. Co chybí, jsou peníze. "O budoucnosti dopravní infrastruktury v Praze se jedná, máme na stole celou řadu možností včetně metra D, ovšem bez určení priorit," řekl radní pro dopravu Jiří Pařízek.
Jak to vidím jáRobert Oppelt, redaktor Metra Tati, ještě tu o metru Déčku. Předem se omlouvám všem obyvatelům Prahy 6, kterým stavba metra A teď komplikuje život. Pro nás na druhém břehu řeky je totiž nové metro jen pohádka, kterou vypravují rodiče malým milovníkům kolejí a mašinek. Vyrostl jsem tam, kde by měla jednou vést nová trasa metra D. Vždycky když jsme kolem Olbrachtovy s rodiči procházeli, slibovali mi, že jednou tudy povede nová trasa. Uplynulo třicet let a já tudy chodím s dalším malým milovníkem mašinek a vyprávím mu stejnou pohádku. Kryštofe, jednou tudy povede metro. Bude stejnou pohádku vyprávět i on svým dětem? |
Déčko by mělo odlehčit céčku
Nová trasa D by měla měřit přes deset kilometrů a měla by obsloužit několik sídlišť v oblasti Krče, Lhotky, Libuše, Nových Dvorů a Písnice a další spádové oblasti. Odlehčit by měla lince C.
Kromě úseku od Pankráce na jih se v budoucnu počítá s etapou mezi náměstím Míru a Pankrácem. Vznikla by tak dopravní varianta k Nuselskému mostu, který bude potřeba v budoucnu opravit.