První varianta, delší a dražší trasy D, počítá s tím, že za zhruba 28 miliard korun přes Nusle, Pankrác a Krč propojí Náměstí míru s Písnicí. Druhá, zhruba o čtyři miliardy levnější, varianta by nebyla samostatnou trasou, ale jen odbočkou z trasy C, která by začala až na Pankráci. Ta by sice byla levnější, ale má dvě chyby - neuleví přetíženému Nuselskému mostu a její stavba by trvala zhruba o rok déle, protože by bylo kvůli ní nutné změnit územní plán města.
Podle informací deníku Metro, je pravděpodobnější, že se radní rozhodnou pro druhou variantu. Podle radního pro dopravu Jiřího Pařízka se totiž ukázalo, že Nuselský most je v lepším stavu než magistrát čekal a rekonstrukci zatím nepotřebuje. Radní už také mají jasno, kdy se bude stavět. Přesněji řečeno, do kdy musí být hotovo. "Peníze z evropských fondů, je možné čerpat jen do roku 2022," popisuje radní Pařízek. Praha by na déčko ráda získala až 10 miliard korun.