Zubařské křeslo, rentgen, molo, kazeťák, vysavače, mixážní pult, ale i rozvaděče, válcová zkušebna brzd, nástavba na vysokozdvižný vozík, šroubový kompresor, vrtačky či elektrický kladkostroj. A v neposlední řadě také vysloužilé autobusy, tramvaje a další vozidla s logem pražského dopravního podniku. Seznam majetku, kterých se největší dopravce v hlavním městě veřejně zbavoval, čítá za poslední roky nejedenu kuriozitu. Nyní se podnik opět pouští do veřejné dražby obálkovou metodou. A deník Metro, jako již tradičně, zmapoval, zda mají milovníci hromadné dopravy, takzvaní šotoušové, opět rozbíjet prasátka.
Zvedák, nůžky, papír
„Dopravní podnik od minulého pondělka nabízí k prodeji například vozidla, autobusy, zvedáky, svářečky, tabulové nůžky, nástroje a jiný majetek, a to tradičně prostřednictvím obálkové metody. V případě zájmu o majetek zašlete prosím vámi navrhovanou kupní cenu v zalepené, nadepsané obálce s heslem Obálková metoda a inventárním číslem poptávaného majetku. Kromě návrhu ceny uveďte prosím své jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Uzávěrka přijímání obálek s návrhy kupních cen v podatelnách dopravního podniku je v pátek 22. března v patnáct hodin odpoledne, kdy je současně ukončeno zveřejnění nabídky. Chcete-li si majetek podniku okouknout osobně, lze si po předběžné telefonické dohodě na čísle 724 332 706 domluvit prohlídku. Dopravce ale soutěžení majetku před časem zjednodušil tím, že na jeho webu naleznete nejen seznam položek doplněný fotkami a údaji o stavu a původu prostředků a vybavení, ale také odkazy na prohlídková videa. „O výsledcích obálkové metody budou zájemci informováni, pokud uvedou své jméno, telefonní číslo a e-mailovou adresu,“ dodává pro deník Metro Řehková.
Odvoz na podvalníku
Pokud si aktuální seznam dražených položek důkladně projdete, narazíte jako obvykle na několik zajímavostí. Obecně platí, že pokud si od dopravního podniku koupíte autobus, je třeba v některých případech počítat se ztrátou kol či s poplatkem za jeřáb. Na seznamu tentokráte figuruje zhruba třicítka autobusů typu SOR. Ty jsou však ve všech případech nepojízdné, většina je bouraná a vytěžená o funkční součástky. Tramvaje tentokrát nenabízí dopravce žádné. Naopak firemní osobáky, zdá se, vypadají celkem k světu.
Šotouš versus výkupna
Závěrem je třeba dodat, že fandové do MHD i jiní zájemci při nákupu nesoupeří jen mezi sebou, ale také s výkupnami kovů. Bude-li totiž cena kovového šrotu z výkupen vyšší než nabízená cena od kupujících, zadaný majetek bude ze seznamu vyřazen.
Pozor na poštu
|