Most vydržel 160 let bez zásadních oprav, teď ho ale čeká zásadní rekonstrukce, která bude první fází modernizace propojení letiště a centra.
„Jedná se o výjimečnou stavbu. Je to památka a zároveň součást živé infrastruktury,“ uvedl premiér Bohuslav Sobotka, který akci zahájil. Správu železniční a dopravní cesty vyjde na 1,4 miliardy korun, přičemž zhruba 990 milionů přislíbila zaplatit Evropská unie. Díky opravě a moderním technologiím se zvýší traťová rychlost a zároveň se na mostě provoz vlaků ztiší.
Součástí projektu je rovněž vybourání veškerých zastavěných kleneb a nepůvodních přístaveb. Zazděné zůstanou jen oblouky u autobusového nádraží.
Oprava se dotkne cestujících- Větší omezení pro cestující a změny v jízdních řádech začnou platit až v červenci. Oprava potrvá do roku 2020.
- Vlaky od Kladna budou zastavovat na nově vybudované zastávce Vltavská, která bude přímo u stejnojmenné stanice metra trasy C.
- Vlaky od Kralup budou jezdit přes nádraží Holešovice.
- Rychlíky z Děčína budou opět končit až na Hlavním nádraží.
- V metropoli nebude zavedena žádná speciální náhradní doprava. O cestující se na Vltavské postará trasa metra C nebo tramvajová linka 14.
- Vznik zastávky Vltavská je také určitým testem. Pokud se osvědčí, nevylučuje Ropid, že by zde vznikla zastávka trvalá.
- Ta by umožňovala přímý a pohodlný přestup na metro podobně jako před časem vybudovaná zastávka na Kačerově.
|