Už je to tu zase. Vedení hlavního města, respektive jeho dopravní odbor, čelí kritice kvůli špatné koordinaci oprav. Tentokrát podle zástupců Prahy 12 tlučou práce na opěrné zdi v Komořanské ulici s těmi na Strakonické. Práce probíhají na dohled Mostu Závodu míru.
„V pondělí byl v tomto úseku zaveden jednosměrný provoz z centra, a to až do 1. dubna 2022. Automobily přijíždějící opačným směrem od Zbraslavi mají navrženou objízdnou trasu. Magistrát i přes odmítavý postoj radnice vydal rozhodnutí o objízdných trasách, které buď vedou přes rovněž rekonstruovanou Strakonickou na Barrandovský most, tedy po levém břehu Vltavy, nebo přes Břežanské údolí. Zde je ale již několik let střídavý provoz kvůli spadlé skále,“ štve místostarostu Prahy 12 Vojtěcha Kosa.
Řidiči mají možnost pokračovat přes Točnou a Cholupice. Ovšem i v oblasti Cholupic je na dvou místech střídavý provoz z důvodu výstavby kanalizace. Navíc zde magistrát, podle zástupců Prahy 12 zcela nepochopitelně, navrhl cestujícím využívajícím autobusovou linku 165, aby jezdili do Modřan přívozem po Vltavě. Ta ale není zrušena. Pouze může nabírat zpoždění. „Chápeme, že se opěrná zeď musí opravit, ale odmítáme tyto nesmyslné objízdné trasy, které pro řidiče znamenají značné zdržení a komplikace provozu. Navrhovali jsme daleko vhodnější objízdnou trasu ulicí K Přehradám a přes Pražský okruh s využitím technického sjezdu z okruhu na Komořanskou, který nyní slouží jen pro Ředitelství silnic a dálnic. Znamenalo by to minimální úpravy a hlavně téměř žádné zdržení pro řidiče a cestující linkou 165. Magistrát však náš návrh zamítl,“ dodává Kos.
Příkladů, kdy mělo město, co se uzavírek týče, jednat buďto přímo proti přání jednotlivých radnic, či bez jejich souhlasu, lze nalézt hned několik. V poslední době si na chování magistrátních koordinátorů stěžovali zástupci Prahy 2, 3 a 5. Náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr se proti této kritice pro deník Metro několikrát ohrazoval. Oslovili jsme ho proto i nyní. Náměstek se však nevyjádřil a dotaz předal k vyřízení Technické správě komunikací (TSK).
„Na řešeném dopravním opatření a následně vydaném dopravně inženýrském rozhodnutí se velmi usilovně pracovalo od konce října 2021. Vycházelo se z aktivních osobních projednávání, která 7. prosince vyvrcholila společným jednáním všech přímých účastníků,“ vysvětluje pro deník Metro Lišková.
Výsledné řešení bylo podle ní z pohledu všech přímých účastníků to nejšetrnější. „Nejméně se odchyluje od standardního provozu. Objízdné trasy jako takové, s výjimkou obchozí trasy pro chodce, navíc nejsou stanovené. Jde pouze o sofistikované širší dopravní vztahy, které v dostatečném předstihu řidiče upozorňují na omezení,“ dodává pro Metro Lišková.
Pracovníci TSK ve spolupráci se zástupci magistrátu dopravní situaci kolem Komořanské sledují. Jejich poslední šetření podle Liškové neprokázala dopravní komplikace. O opaku ale svědčí komentáře řidičů na sociálních sítích.