metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 8 °C

Středa, 14. dubna 2021. Svátek má Vincenc.
Restart
Větší foto
ředitel společnosti Zoot Milan Polák | foto: Ivan MladenovMetro.cz

RESTART: Prostor pro jiné firmy a vlastní taxík se osvědčili, říká ředitel Zootu

  17:55
Koronavirová krize dopadla také na českou internetovou prodejnu oblečení a doplňků Zoot. Navíc v době, kdy po ekonomických problémech našla nového majitele. Od června je ředitelem této společnosti Milan Polák, který oceňuje především rychlé přizpůsobení se situaci ze strany Zootu. Ať už to byla nabídka prodeje zboží třetím stranám, nebo taxíku, který vozil oblečení lidem na vyzkoušení domů, když nemohli na výdejnu. Nyní už se situace vrací do normálu, i když taxíky zůstaly.

Jak moc se Zootu dotkla koronavirová krize a v čem nejvíce?
I nás se dotklo uzavírání prodejen a omezení pohybu lidí. Jsme multichannel platforma a zavřené výdejny, které naši zákazníci milují, byly problém. Navíc specificky nás jakožto prodejce módy ovlivnilo i to, že lidé zůstali doma na home office, tudíž motivace koupit si nové oblečení buď do práce, nebo do společnosti, značně opadla. První týdny byly proto krušné. Teprve s postupným rozjezdem výdejen se situace začala obracet. Od května se pak postupně vrátila na obvyklou úroveň.

Po vyřešení majetkové a finanční situace asi nebyla tato krize nejlépe načasovaná. Přehodnocoval nový majitel další kroky?
Od začátku bylo třeba jednat rychle a přizpůsobit se. Což se nám, myslím, povedlo. Najeli jsme na úspornější režim, tedy osekali jsme některé náklady, například jsme v rámci šetření přestěhovali kanceláře do Říčan k našemu skladu. Tím jsme výrazněji ušetřili. Ve druhé fázi jsme pak spíše využili příležitostí. Viděli jsme, že mnoho obchodníků orientovaných na klasický retail má najednou plné sklady a problém, jak oslovit zákazníky. Proto jsme spustili marketplace, kdy umožňujeme prodávat na Zootu zboží třetích stran. To bylo jedno ze zásadnějších přehodnocení stávající strategie, které koronakrize urychlila.

Zareagovali jste vlastním taxi, jak se tato služba osvědčila?
Zoot taxi jsme spustili během pár dnů. U skladu máme naše auta a než lidi v důsledku méně objednávek vyhodit, řekli jsme si, že zkusíme něco nového. A tak jsme vytvořili novou vlastní metodu přepravy, kdy vám náš řidič doveze módní kousky a 20 minut počká před domem, než si je vyzkoušíte. A je o ni zájem, tak ji necháváme běžet dál.

Aktuálně už se zase prodejny otevřely a téměř všechna omezení zmizela, jaká je situace, co se týče zájmu zákazníků. Vracejí se i na pobočky?
Šedesát procent objednávek Zoot jde na naše výdejny, kde si zákazníci mohou kousky bez placení vyzkoušet. Výdejen máme teď 14 vlastních a 90 partnerských. Od znovuotevření výdejen se nám čísla vrátila na hodnoty před krizí.

Zahájili jste dříve než obvykle také letní výprodej, byl ze strany lidí hlad po slevách a zboží?
Ano, slevy začaly dříve a měly velký úspěch. Pomohl tomu fakt, že lidé si chtějí udělat radost a po té delší době, kdy se nemohlo nic, se zase chtějí vrátit do normálu. My i pracujeme na nové slevové strategii, kde chceme, aby zákazníci věděli, že u nás najdou vždy skvělé ceny a nemuseli čekat na nějaký slevový kód. Hlavní vlnu výprodejů navíc začínáme až teď.

Co když se omezení spojené s koronavirem a případnou druhou vlnou vrátí? Bude Zoot po zkušenostech lépe připraven a máte případně v záloze ještě nějaký nápad, jak vyjít zákazníkům vstříc?
Připravujeme e-shop spíše pro větší nápor. A dolaďujeme marketplace, kde jednáme teď s více než stovkou partnerů. Pro ně můžeme být v době, kdy by se třeba zase musely zavřít obchody, opravdu silným prodejním kanálem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kutilové, odhadování počasí podle oblohy berte s rezervou

vydáno 14. dubna 2021  18:04

Meteorologie to má s námi složité. Ve středu se už chystáme na víkend na chatu. Podle předpovědi by mělo být krásně. To se pak divíme, že o víkendu musíme...  celý článek

A to víte, že...? Zábavné statistiky mizí z metra. Jsou považovány za reklamní smog

vydáno 14. dubna 2021  6:19

Technické údaje a statistiky z provozu MHD se objevily v rámečcích ve vagonech již v roce 2014. Nyní ustupují.  celý článek

Nabídl se nám i odborník na opravu slunečních hodin, říkají noví majitelé usedlosti Cibulka

vydáno 13. dubna 2021  18:52

S opravou areálu rádi pomůžeme, slibují lidé na sociálních sítích i v anketě. Objekt má být zrekonstruovaný do roku 2026.   celý článek

Nejen Cibulka. Deník Metro připomíná další známé squaty a jejich ne vždy růžové konce

vydáno 13. dubna 2021  17:07

Říká se jim různě – autonomní, kulturní či sociální centra nebo prostě jen hanlivě squaty. Tyhle zdánlivě veřejné a zároveň opuštěné budovy mají jedno...  celý článek

Vaše fotky z Prahy