metro.cz

Počasí v Praze

12 °C / 24 °C

Středa, 5. srpna 2020. Svátek má Kristián.
ředitel společnosti Zoot Milan Polák Restart
Větší foto
ředitel společnosti Zoot Milan Polák | foto: Ivan MladenovMetro.cz

RESTART: Prostor pro jiné firmy a vlastní taxík se osvědčili, říká ředitel Zootu

20. července 2020  17:55 Pavel Urban Metro.cz
Koronavirová krize dopadla také na českou internetovou prodejnu oblečení a doplňků Zoot. Navíc v době, kdy po ekonomických problémech našla nového majitele. Od června je ředitelem této společnosti Milan Polák, který oceňuje především rychlé přizpůsobení se situaci ze strany Zootu. Ať už to byla nabídka prodeje zboží třetím stranám, nebo taxíku, který vozil oblečení lidem na vyzkoušení domů, když nemohli na výdejnu. Nyní už se situace vrací do normálu, i když taxíky zůstaly.

Jak moc se Zootu dotkla koronavirová krize a v čem nejvíce?
I nás se dotklo uzavírání prodejen a omezení pohybu lidí. Jsme multichannel platforma a zavřené výdejny, které naši zákazníci milují, byly problém. Navíc specificky nás jakožto prodejce módy ovlivnilo i to, že lidé zůstali doma na home office, tudíž motivace koupit si nové oblečení buď do práce, nebo do společnosti, značně opadla. První týdny byly proto krušné. Teprve s postupným rozjezdem výdejen se situace začala obracet. Od května se pak postupně vrátila na obvyklou úroveň.

Po vyřešení majetkové a finanční situace asi nebyla tato krize nejlépe načasovaná. Přehodnocoval nový majitel další kroky?
Od začátku bylo třeba jednat rychle a přizpůsobit se. Což se nám, myslím, povedlo. Najeli jsme na úspornější režim, tedy osekali jsme některé náklady, například jsme v rámci šetření přestěhovali kanceláře do Říčan k našemu skladu. Tím jsme výrazněji ušetřili. Ve druhé fázi jsme pak spíše využili příležitostí. Viděli jsme, že mnoho obchodníků orientovaných na klasický retail má najednou plné sklady a problém, jak oslovit zákazníky. Proto jsme spustili marketplace, kdy umožňujeme prodávat na Zootu zboží třetích stran. To bylo jedno ze zásadnějších přehodnocení stávající strategie, které koronakrize urychlila.

Zareagovali jste vlastním taxi, jak se tato služba osvědčila?
Zoot taxi jsme spustili během pár dnů. U skladu máme naše auta a než lidi v důsledku méně objednávek vyhodit, řekli jsme si, že zkusíme něco nového. A tak jsme vytvořili novou vlastní metodu přepravy, kdy vám náš řidič doveze módní kousky a 20 minut počká před domem, než si je vyzkoušíte. A je o ni zájem, tak ji necháváme běžet dál.

Aktuálně už se zase prodejny otevřely a téměř všechna omezení zmizela, jaká je situace, co se týče zájmu zákazníků. Vracejí se i na pobočky?
Šedesát procent objednávek Zoot jde na naše výdejny, kde si zákazníci mohou kousky bez placení vyzkoušet. Výdejen máme teď 14 vlastních a 90 partnerských. Od znovuotevření výdejen se nám čísla vrátila na hodnoty před krizí.

Zahájili jste dříve než obvykle také letní výprodej, byl ze strany lidí hlad po slevách a zboží?
Ano, slevy začaly dříve a měly velký úspěch. Pomohl tomu fakt, že lidé si chtějí udělat radost a po té delší době, kdy se nemohlo nic, se zase chtějí vrátit do normálu. My i pracujeme na nové slevové strategii, kde chceme, aby zákazníci věděli, že u nás najdou vždy skvělé ceny a nemuseli čekat na nějaký slevový kód. Hlavní vlnu výprodejů navíc začínáme až teď.

Co když se omezení spojené s koronavirem a případnou druhou vlnou vrátí? Bude Zoot po zkušenostech lépe připraven a máte případně v záloze ještě nějaký nápad, jak vyjít zákazníkům vstříc?
Připravujeme e-shop spíše pro větší nápor. A dolaďujeme marketplace, kde jednáme teď s více než stovkou partnerů. Pro ně můžeme být v době, kdy by se třeba zase musely zavřít obchody, opravdu silným prodejním kanálem.

Komentáře

Hlavní zprávy

Úspěch! Obří ilegální reklama u Nuselského mostu po dlouhých letech zmizela

Plachta zmizela 5. srpna 2020 v odpoledních hodinách.
vydáno 5. srpna 2020  14:45

Je to první malá výhra v dlouholetém boji proti ilegální reklamě v Praze. První reklama na černé inzertní ploše u Nuselského mostu zmizela. Svou obří...  celý článek

Udělejte z Prahy lepší město. Do instagramové výzvy se zapojil také deník Metro

Metro už se zapojilo.
vydáno 5. srpna 2020  10:46

Tu pohozená lahev, támhle tucet vajglů, tady zase samolepka na lampě. Realita ulic metropole i dalších měst. Něco s tím udělat se rozhodli studenti z...  celý článek

Podpora lidí nás nakopla, říká šéf Brutal Assaultu

Tomáš Fiala
vydáno 4. srpna 2020  15:57

„Skoro všichni lidé si nechali vstupenku na příští rok a tím nás podpořili,“ říká šéf největšího metalového festivalu u nás. Pětadvacátý ročník Brutal...  celý článek

Legenda investigativní novinařiny vzpomíná na krále podsvětí i na brutalitu mafie z Východu

Josef Klíma
vydáno 4. srpna 2020  13:56

Od začátku července můžete na platformách Apple, Spotify, SeznamZprávy.cz nebo Google Podcasts poslouchat podcast s názvem České podsvětí. Josef Klíma zde...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám