V hlavní roli Žižkov, bohnické sídliště, Pařížská ulice, Čechův a Karlův most, ale i Holešovice, náměstí Republiky a okolí Rudolfina. Tak by mohly vypadat závěrečné titulky ušité na míru průměrnému Pražanovi. Vždyť se na obrazovce i hlavní hrdina, kterému říkají Šestka, prohání jako domorodec. Tedy v šedočervené tramvaji 14T.
Tu hrály nejen skutečné krásky na kolejích, ale i pro účely filmařů na první pohled docela vzhledná „slepenina“ různých kusů tramvají. Tu ale museli lidé ze štábu po place přemisťovat pomocí koleček. The Gray Man dopadl podobně, jako ta falešná tramvaj. Moc mu to nejede. I přesto nesměla tahle hloupější a béčkovější Bournovka chybět v naší internetové rubrice Strážce streamu.
Když ti jde po krku Kapitán
Agentovi CIA a zabijákovi v jedné osobě Šestka (Ryan Gosling) se dostala do pracek fleška s kompromitujícími materiály na jeho šéfa. A teď mu jdou po krku napříč několika zeměmi jak sociopatický zabiják Chris Evans (alias superhrdina Kapitán Amerika), tak armáda zabijáků, která lační po odměně vypsané na agentovu hlavu. The Gray Man je poctou špionskému žánru, která ničím moc nepřekvapuje, ani neohromuje. Přestože herecké obsazení šlape velmi obstojně, zbytek se rozplizává do průměru. Přímočarý pitomoučký příběh nevadí. Co vadí je mnohdy nepovedený vizuál, akce, která vždy neodsejpá, jak by měla, a především, kde jsou sakra ty zmiňované ambice?
Akcie a akce
Jak už jsem párkrát psal, o tom, že má Netflix v poslední době problém s akcionáři si cvrlikají i vrabci na střeše. Finance tohohle giganta mi nepřísluší hodnotit. Jeho neoriginální tvorbu naopak ano. V posledních letech tu máme nudné adaptace neznámých komiksů jako Projekt Power a The Old Guard, rutinní dojemné sci-fi Projekt Adam, nebo splácaniny z ranku Red Notice či nedávno uvedeného Spiderhead. Na piedestalu je stále úspěšná akční pecka Vyproštění, ke které si The Gray man bohužel nemůže ani čuchnout.
Netflix měl přitom v plánu udělat z Šestkových trampot akční sérii, která měla v budoucnu hrdě stát vedle bondovek, Mission: Impossible či zmiňovaného Bourna. Pokud tedy někdy někdo ještě nějakého natočí. První díl potenciální série o „grejmenovi“ se však moc nepovedl, a myslím si to nejen já, ale i méně náročnější diváci. Na druhou stranu je poměrně těžké filmové novince něco výrazného vytýkat. Pachuť vykrádačky respektive poklony slavnějším předchůdcům se dá totiž jednoduše vysvětlit také tím, že se podobnou cestou ubírala již původní knižní předloha snímku z pera Marka Greaneyho. Budiž. Na papíře to, jak věřím, vypadalo velmi dobře.
Soumrak giganta
Jak jsem již nastínil, Netflixu se v poslední době nedaří. Úží se mu katalogy filmů i serošů, počty předplatitelů moc nerostou. Nedávno uvedená čtvrtá řada seriálu Stranger Things teď zase streamovacím gigantovi přinesla trochu toho pozitivního PR, zlatý věk této platformy je však asi na věky pryč.
The Gray Man měl možnost tuhle cestu do pekel, na které sice zatím nechybějí peníze, ale bohužel scházejí dramaturgové, na chvíli odvrátit. Úplně to nevyšlo. A já už moc netuším, co by ještě mohlo mnou kdysi tolik milovaný Netflix ještě vzkřísit. Komediální fantasy Denní směna, kterou platforma uvede v polovině srpna, to nejspíš nebude.
The Gray Man
|