metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 22 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Sport u piva. Platí provozovatelé hospod stejné částky jako běžní lidé?

  13:49
Hokejové mistrovství je za námi, ale zajímavá otázka zůstává – jak řeší provozovatelé restaurací poplatky za přímé přenosy.
ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Plná hospoda, zvuky ťukajících půllitrů a k tomu zapnutý sportovní přenos. Platí provozovatelé stejné částky jako běžní lidé? V případě tarifů za sportovní balíčky pro domácnosti je výslovně zakázána veřejná produkce. Tou není situace, kdy si domů pozvete partu kamarádů, sportbar je už něco jiného.

Aby se zabránilo nelegálnímu streamování, nesmíte vysílání dokonce sdílet s nikým mimo společnou domácnost. Pro bary a hospody mají operátoři připraveny speciální balíčky. Jsou samozřejmě o dost dražší než v případě domácností. Kupříkladu O2 TV nabízí službu Business, za kterou se platí o téměř tři tisíce korun více.

Podle mluvčího Davida Solnaře problémy s nelegálním vysíláním v hospodách moc nezaznamenávají, ročně se prý jedná o jednotlivé případy. V současné době tuto službu využívá zhruba 2500 restauračních zařízení.

Kromě plateb televizním operátorům musí provozovatelé při veřejné produkci platit ještě autorským svazům, v čele s nejznámějším sdružením OSA.

„Pokud je v restauraci televizní přijímač, ze kterého majitel restaurace pouští program hostům, je nutné s OSA uzavřít licenční smlouvu, která obsahuje souhlasy i za autory a umělce zastupované dalšími kolektivními správci jako Intergram, Dilia, OOA-S a OAZA,“ říká Roman Strejček z představenstva OSA.

Sazebník OSA má sedmnáct stran a nabízí různé ceny podle typu provozovny, velikosti města, ve kterém se nachází, i počtu provozoven.

„Autorská odměna se počítá podle počtu reprodukčních zařízení a zohledňuje se velikost obce, ve které se restaurace nachází. Pro výpočet autorské odměny se vychází z počtu reprodukčních zařízení – počet televizorů, rádií, reproduktorů. Také záleží na velikosti obce, ve které je provozovna umístěna,“ dodává Strejček.

Do hospod a restaurací se chodí sledovat sportovní utkání v reálném čase. Jak je to ale doma? Tam sportovní přenosy sleduje osm z deseti diváků živě, ukazuje výzkum televizního operátora Telly.

Na sportovní přenosy se podle něj lidé dívají živě bez ohledu na čas – sleduje je živě 81 procent diváků, 12 procent si zápas vychutná do druhého dne a zbylých sedm procent si jej do třiceti dnů pustí z archivu.

Češi a sport

  • O sportovní obsah jen na televizních stanicích je zájem, ukazují to i čísla sledovanosti. Z celkového času, který tráví čeští diváci ve věku 15 až 69 let sledováním televize, připadá na sportovní pořady celých pět procent. V současnosti na našem trhu působí přibližně 20 sportovních kanálů.
  • Loni přibyla televizní skupina CANAL+ se svou sportovní stanicí.
Autor: Petr Holeček Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek