metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 3 °C

Úterý 10. prosince 2024. Svátek má Julie

Sport u piva. Platí provozovatelé hospod stejné částky jako běžní lidé?

  13:49
Hokejové mistrovství je za námi, ale zajímavá otázka zůstává – jak řeší provozovatelé restaurací poplatky za přímé přenosy.
ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Plná hospoda, zvuky ťukajících půllitrů a k tomu zapnutý sportovní přenos. Platí provozovatelé stejné částky jako běžní lidé? V případě tarifů za sportovní balíčky pro domácnosti je výslovně zakázána veřejná produkce. Tou není situace, kdy si domů pozvete partu kamarádů, sportbar je už něco jiného.

Aby se zabránilo nelegálnímu streamování, nesmíte vysílání dokonce sdílet s nikým mimo společnou domácnost. Pro bary a hospody mají operátoři připraveny speciální balíčky. Jsou samozřejmě o dost dražší než v případě domácností. Kupříkladu O2 TV nabízí službu Business, za kterou se platí o téměř tři tisíce korun více.

Podle mluvčího Davida Solnaře problémy s nelegálním vysíláním v hospodách moc nezaznamenávají, ročně se prý jedná o jednotlivé případy. V současné době tuto službu využívá zhruba 2500 restauračních zařízení.

Kromě plateb televizním operátorům musí provozovatelé při veřejné produkci platit ještě autorským svazům, v čele s nejznámějším sdružením OSA.

„Pokud je v restauraci televizní přijímač, ze kterého majitel restaurace pouští program hostům, je nutné s OSA uzavřít licenční smlouvu, která obsahuje souhlasy i za autory a umělce zastupované dalšími kolektivními správci jako Intergram, Dilia, OOA-S a OAZA,“ říká Roman Strejček z představenstva OSA.

Sazebník OSA má sedmnáct stran a nabízí různé ceny podle typu provozovny, velikosti města, ve kterém se nachází, i počtu provozoven.

„Autorská odměna se počítá podle počtu reprodukčních zařízení a zohledňuje se velikost obce, ve které se restaurace nachází. Pro výpočet autorské odměny se vychází z počtu reprodukčních zařízení – počet televizorů, rádií, reproduktorů. Také záleží na velikosti obce, ve které je provozovna umístěna,“ dodává Strejček.

Do hospod a restaurací se chodí sledovat sportovní utkání v reálném čase. Jak je to ale doma? Tam sportovní přenosy sleduje osm z deseti diváků živě, ukazuje výzkum televizního operátora Telly.

Na sportovní přenosy se podle něj lidé dívají živě bez ohledu na čas – sleduje je živě 81 procent diváků, 12 procent si zápas vychutná do druhého dne a zbylých sedm procent si jej do třiceti dnů pustí z archivu.

Češi a sport

  • O sportovní obsah jen na televizních stanicích je zájem, ukazují to i čísla sledovanosti. Z celkového času, který tráví čeští diváci ve věku 15 až 69 let sledováním televize, připadá na sportovní pořady celých pět procent. V současnosti na našem trhu působí přibližně 20 sportovních kanálů.
  • Loni přibyla televizní skupina CANAL+ se svou sportovní stanicí.
Autor: Petr Holeček Metro.cz

Hlavní zprávy

Na Letní scénu Musea Kampa se vrátí představení Marta, Werich i Forman

vydáno 10. prosince 2024  5:00

Už po několik let se těší oblibě diváků Letní scéna Musea Kampa, která za dobu svého působení přenesla na divadelní prkna představení inspirovaná životy...  celý článek

Praha zaplevelená ilegálními billboardy. Místní už neobtěžují, po několika letech padly další

vydáno 9. prosince 2024  16:51

Tisíce ilegálních billboardů a dalších reklamních ploch se nachází v řadě českých měst, ale také u silnic. Některým vypršelo povolení před několika...  celý článek

Vánoční hit Last Christmas od Wham! zná každý. Kdo ji letos neuslyšel, vyhrál ve hře Whamageddon

vydáno 9. prosince 2024  12:29

„Last Christmas, I gave you my heart. But the very next day, you gave it away.“ Tak zní počáteční slova jedné z nejpopulárnějších svátečních písní všech...  celý článek

Kaizen Gaming: Zážitky díky spolupráci s Evropskou i Konferenční ligou UEFA

vydáno 9. prosince 2024  11:09

Společnost Kaizen Gaming jako oficiální sponzor Evropské a Konferenční ligy přináší novou éru evropského fotbalu.  celý článek