metro.cz

Počasí v Praze

14 °C / 22 °C

Čtvrtek 19. září 2024. Svátek má Zita

Kvůli nové lávce do Karlína si dávají tramvaje v Holešovicích přednost

  5:49
Na Bubenském nábřeží zbyla kvůli výstavbě pouze jediná kolej. Pro Pražany je to atrakce.

Další 1 fotografie v galerii
Stavba lávky přinesla atrakci. | foto: IVAN ŠTĚPÁN

„Jezdíme jednokolejně,“ chlubí se od pondělního rána dopravní podnik úkazem, který je v hlavním městě ke spatření pouze u Pražské tržnice. Kvůli výstavbě Štvanické lávky se musel na Bubenském nábřeží zúžit průjezd pro tramvaje i pro auta. Motoristé se již úsekem na dlouhou dobu neprotáhnou, tramvaje si tu zase musí dávat před vjezdem na jednokolejný úsek přednost.

„Po týdenní výluce tramvají na Bubenském nábřeží začalo budování předpolí lávky, která překlene řeku od Holešovické tržnice k ostrovu Štvanice a dále až do Karlína. V uvedeném místě teď jezdí tramvaje střídavě,“ napsal nám čtenář deníku Metro Ivan Štěpán. Za svůj fotoúlovek pořízený na nábřeží v úterý získává odměnu tři sta korun. Sedmidenní výluka posloužila k tomu, aby dělníci mohli odstranit kolej ve směru z centra v délce zhruba sto čtyřicet metrů.

„Zhotovitel, společnost Skanska, tento úsek tramvajové tratě zjednokolejnil vložením kolejových konstrukcí, umožňujících obousměrný provoz po zbylé koleji,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Koleje, které vedou „do nikam“

Tramvaje tak nyní v tomto úseku jezdí v obou směrech pouze po koleji, která je blíže k Pražské tržnici. Nejen pro fanoušky hromadné dopravy tak vznikla atrakce, která v Praze dlouho nebyla. Podle Řehkové není navíc přesně určen termín, dokdy bude současný režim fungovat. „Dokončení rekonstrukce tramvajové trati na Bubenském nábřeží plánujeme v koordinaci s dokončením stavby samotné lávky,“ dodává pro Metro Řehková.

Na situaci, kdy si tramvaje na provizorním jednokolejném úseku kvůli stavebním pracím dávaly navzájem přednost, došlo v Praze naposled v roce 2019. Stalo se tak během dvouměsíčního rozkopání kolejí mezi smíchovským nádražím a Hlubočepy, které bylo jakousi předehrou k následné rozsáhlé rekonstrukci trati. Stejně jako tehdy, i nyní se ptají fanoušci hromadné dopravy, podle čeho řidiči poznají, která tramvaj má přednost před kterou. Ta je v případě Bubenečského nábřeží upravena značkami. Přednost má vždy ta souprava, která jede od Pražské tržnice směrem k Dělnické. Přednost má tedy tramvaj, jež si kolej „půjčuje“. V případě Smíchova byla situace z pohledu cestujících jednodušší. Byl zde umístěn semafor.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Vyrazte do Českého středohoří. Do Litoměřic přijede Karel IV., do Lovosic zase svatý Václav

vydáno 19. září 2024  20:15

Vydejte se od Prahy na sever po D8, stačí jen desítky minut a už je uvidíte. Kopce v dáli zvou k dobrodružství. Kromě krajiny se můžete těšit na...  celý článek

Snažím psát o depresivních tématech vesele, říká písničkář Xindl X. Právě mu vyšel Fén X

vydáno 19. září 2024  11:39

Zpěvák a skladatel Ondřej Ládek, známý jako Xindl X, vydal studiové album. Jmenuje se Fén X a je to zatím nejvíce experimentální nahrávka tvorby...  celý článek

Metro přišlo o plíce. Zbourání vinohradského výdechu začalo neradostnou éru, varuje badatel

vydáno 19. září 2024  5:04

Budova Transgasu na Vinohradské třídě, dejvický Hotel Praha a nově i historický výdech z metra na náměstí Jiřího z Poděbrad. To jsou pražské stavby...  celý článek

GALERIE: Červené cihly a falešné potrubí. Nová Praha vzpomíná na industriální minulost

vydáno 18. září 2024  16:30

Místo brownfieldů jsou nové čtvrti. Průmysl ustoupil bydlení. Město se mění. Zmapovali jsme místa, která ještě voní novotou. Procházka začíná u bývalého...  celý článek