metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Kvůli nové lávce do Karlína si dávají tramvaje v Holešovicích přednost

  5:49
Na Bubenském nábřeží zbyla kvůli výstavbě pouze jediná kolej. Pro Pražany je to atrakce.

Další 1 fotografie v galerii
Stavba lávky přinesla atrakci. | foto: IVAN ŠTĚPÁN

„Jezdíme jednokolejně,“ chlubí se od pondělního rána dopravní podnik úkazem, který je v hlavním městě ke spatření pouze u Pražské tržnice. Kvůli výstavbě Štvanické lávky se musel na Bubenském nábřeží zúžit průjezd pro tramvaje i pro auta. Motoristé se již úsekem na dlouhou dobu neprotáhnou, tramvaje si tu zase musí dávat před vjezdem na jednokolejný úsek přednost.

„Po týdenní výluce tramvají na Bubenském nábřeží začalo budování předpolí lávky, která překlene řeku od Holešovické tržnice k ostrovu Štvanice a dále až do Karlína. V uvedeném místě teď jezdí tramvaje střídavě,“ napsal nám čtenář deníku Metro Ivan Štěpán. Za svůj fotoúlovek pořízený na nábřeží v úterý získává odměnu tři sta korun. Sedmidenní výluka posloužila k tomu, aby dělníci mohli odstranit kolej ve směru z centra v délce zhruba sto čtyřicet metrů.

„Zhotovitel, společnost Skanska, tento úsek tramvajové tratě zjednokolejnil vložením kolejových konstrukcí, umožňujících obousměrný provoz po zbylé koleji,“ vysvětluje pro deník Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Koleje, které vedou „do nikam“

Tramvaje tak nyní v tomto úseku jezdí v obou směrech pouze po koleji, která je blíže k Pražské tržnici. Nejen pro fanoušky hromadné dopravy tak vznikla atrakce, která v Praze dlouho nebyla. Podle Řehkové není navíc přesně určen termín, dokdy bude současný režim fungovat. „Dokončení rekonstrukce tramvajové trati na Bubenském nábřeží plánujeme v koordinaci s dokončením stavby samotné lávky,“ dodává pro Metro Řehková.

Na situaci, kdy si tramvaje na provizorním jednokolejném úseku kvůli stavebním pracím dávaly navzájem přednost, došlo v Praze naposled v roce 2019. Stalo se tak během dvouměsíčního rozkopání kolejí mezi smíchovským nádražím a Hlubočepy, které bylo jakousi předehrou k následné rozsáhlé rekonstrukci trati. Stejně jako tehdy, i nyní se ptají fanoušci hromadné dopravy, podle čeho řidiči poznají, která tramvaj má přednost před kterou. Ta je v případě Bubenečského nábřeží upravena značkami. Přednost má vždy ta souprava, která jede od Pražské tržnice směrem k Dělnické. Přednost má tedy tramvaj, jež si kolej „půjčuje“. V případě Smíchova byla situace z pohledu cestujících jednodušší. Byl zde umístěn semafor.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek