Série Černého zrcadla opatřená číslovkou šest se za mě osobně opět velice povedla. Za mírně slabší považuji pouze čtvrtou z celkových pěti epizod. Její děj vypráví o zoufalé hollywoodská hvězdičce - herečce Mazey Day, který se snaží vyrovnat s následky autonehody, kterou způsobila. A během toho dělá, co může, aby unikla smečkám dotěrných paparazzi. Čtvrtý díl je slabší ze dvou důvodů. Místo sci-fi v něm totiž tvůrci divákovi servírují jakýsi detektivní příběh s typickým hororovým monstrem v hlavní roli.
Na druhou stranu se u této epizody český divák pousměje v momentě, kdy se na scéně na krátko objeví postava, o níž ostatní figury hovoří jako o panu Babišovi. Ti, kteří budou sledovat seriál v originále či s dabingem, se nedozvědí, že se jméno doktora, který mladé herečce „pomáhá“, ve skutečnosti píše jako pan Babich.
Šestá série Black Mirror nesměla chybět v naší internetové rubrice Strážce streamu.
Kálející Hayek
Digitální éra pomalu, ale jistě, uchvacuje každého z nás. S každým telefonem, laptopem, chytrou televizí či tabletem ztrácíme svou tradiční lidskou podobu. Brooker proto i v šesté sérii nezapomíná na to představovat podobenství aktuálního světa sociálních médií a upozorňovat na možné důsledky ve světě, kde technologie definuje člověka. Příkladem za všechny budiž první díl šesté série s podtitulem Joan je hrozná. Jeho příběh pojednává o obyčejné ženě s neobyčejným účesem jménem Joan. Ta jednoho dne zjistí, že globální streamovací služba ne nepodobná Netflixu zpracovala její život, včetně jejích mnohých tajemství, do seriálového dramatu. V něm hraje hlavní roli, tedy Joan samotnou, hvězdná herečka Salma Hayek.
Joan je hrozná, jak se první díl jmenuje, vyniká smyslem pro humor i vtipnou myšlenkou. Jasně, když se nad tím zamyslíte, nedává jeho děj moc smysl. Úvodní hra na efekt, kterou tvůrci rýpou i do vlastních řad, za mě ale funguje bezvadně. Je samozřejmě na každém z nás, zda by se obešel bez Salmy Hayek kálející uprostřed obřadní síně. Metafora s teplou hrachovkou mi bude ležet ještě chvíli v hlavě.
Dokument a kosmonauti
Mezi vrcholy šesté sezony patří Loch Henry a Beyond the Sea. Zatímco první jmenovaný díl (v kontextu řady je to dvojka) vypráví o mysteriózním natáčení true crime dokumentu v ospalém skotském městečku, kde mladý pár narazí na pikantní příběh provázaný se šokujícími událostmi z místní historie, druhý je opravdovou sci-fi lahůdkou. Odehrává se totiž v alternativním roce 1969, v němž dva astronauti na speciální a nebezpečné vesmírné misi, řeší následky nespecifikované hrozby pro lidstvo.
Aby se ústřední dvojice (hrají vynikající herci Aaron Paul a Josh Hartnett) během svého pobytu ve vesmírné stanici nezbláznila, má na zemi své mechanické avatary. Ti za ně „žijí“ dole na Zemi v momentech, kdy si dávají astronauti nahoře řízeného šlofíka. A ano, tenhle skvělý nápad začne dělat očekávanou neplechu, a to zcela neočekávaným způsobem.
Démoni jsou tanečníci
Závěrečná epizoda s názvem Démon 79 se pro změnu odehrává v roce 1979 v Severní Anglii. Dobrosrdečná indická prodavačka Nida (Anjana Vasan) na jejím začátku objeví talisman, který ji neoddělitelně spojí s temným démonem. Aby následně odvrátila hrozící katastrofu, musí spáchat sérii vražd. A protože mají tvůrci smysl pro humor, má démon, který jí k nim nabádá, podobu tanečníka z Boney M. Co víc si přát. Těším se na příští řadu. Snad na ní nebudeme čekat dalších bůhvíkolik let.
Černé zrcadlo
|