Sedmadvacetiletý fanoušek automobilových klenotů Jiří Dohnal svoje bezprostřední nadšení převedl v něco mnohem většího – vlastní akci na střeše obchodního centra v Praze.
Classic Drive je sraz historických vozů a takzvaných youngtimerů s investičním potenciálem. Jde o vozy, které jsou ve věkovém rozpětí 25 až 29 let. Hlavním pohonem Dohnala bylo vymyslet úplně jiný typ automobilových akcí, než už existovaly. „Nechtěl jsem být dalším, kdo půjde ve směru tuningových srazů na letišti nebo u hradů a zámků. Chtěl jsem se nějak odlišit,“ vysvětluje fanoušek Dohnal. A jak říká, povedlo se.
Classic Drive
|
Letos připravuje osmý ročník, který se koná na střeše pražského Obchodního centra Šestka. Deníku Metro přiznal, že ho motivují hlavně pozitivní ohlasy od okolí. „Nejvíce návštěvníkům vyhovuje přátelská atmosféra, pestrost vystavených vozů a dobrovolné vstupné, které dává najevo, že akci děláme, protože nás baví,“ říká Dohnal.
Akce pro oldschool vozy
Proč se ale fanoušek vůbec rozhodl pořádat takovou akci? „V době, kdy jsem ještě studoval gympl, jsem se často účastnil ilegálních automobilových srazů, které nebyly nebezpečné. Byla tam k vidění spousta zajímavých aut. Nicméně v posledních dobách se takových akcí začali účastnit lidé, kteří atmosféru narušovali. Vždy jsem tíhnul ke starším vozům, a tak jsem dostal nápad uspořádat zajímavou a velmi netradiční akci v podobném duchu, ale na oficiální rovině a pouze právě pro oldschool vozy,“ vysvětluje fanoušek.
Říká se, že nás nejvíce motivují ti, kteří nám nepřejí. Jinak tomu nebylo ani u Dohnala. „Na gymplu mi říkali, ať žádné akce nedělám, že se to nepovede a že s tím akorát budou problémy. Ti pro mě byli nejlepší motivací. Díky nim jsem tam, kde jsem teď,“ dodává Dohnal. Ve chvíli, kdy měl nějakou představu a vizi v hlavě, bylo potřeba vše přesunout do reality. Proto začal zjišťovat, na jaké střeše obchodního centra by mohl uspořádat první ročník Classic Drive. Zas tak jednoduché to ale nebylo. „Tenkrát jsem zkontaktoval poměrně dost obchodních center, a všichni mi okamžitě řekli, že takové akce nepodporují nebo že mi naúčtují nájemné i klidně nad částku 100 tisíc korun. Nicméně po asi dvou měsících se mi najednou ozvalo OC Šestka, že o takovou akci mají velký zájem a chtějí se se mnou potkat,“ líčí Dohnal.
Těsně před maturitou
O měsíc později už fanoušek pořádal svou první akci. „Byli jsme naprosto bez zkušeností a v podstatě bez jakéhokoli budgetu. Jen já, moje parta kamarádů a rodina. A aby toho nebylo málo, tak jsem měl zhruba dva měsíce před maturitou,“ přiznává Dohnal.
Po skončení prvního ročníku všechno teprve nabralo obrátky. Začal pracovat, aby se z Classic Drive stal silný brand. „Měli jsme skvělé ohlasy, které zapříčinily fakt, že letos slavíme osm let. Dostal jsem se i do pořadatelského prostředí mnohem větších akcí. Počet lidí, co mi říkají, ať se tomu věnuji dál, postupně roste,“ míní automobilový nadšenec.
Blíží se kulatiny
Dohnal sice pořádání akce miluje, ale navíc dál pokračuje ve škole. „Studuji magistra na Metropolitní univerzitě v Praze, konkrétně obor mediální studia. Předtím jsem měl dokonce stáž ve výrobě Mercedes-Benz v německém městě Rastatt, kde jsem měl na starosti výstupní kontrolu kvality sedadel do nejrůznějších modelů. V současnosti pracuji pro několik značek od Škoda Auto až třeba po Alpine-Renault,“ pokračuje Dohnal. Osmý ročník Classic Drive nabízí otázku, co nachystat k blížícím se prvním kulatinám. „Plány nechci úplně prozrazovat, ale už teď může být jasné, že půjde o speciál. Rád bych i nadále udržel spolupráci s OC Šestka. Tato akce je o autech, lidech a o tom si to užít, nikoli na tom vydělávat,“ apeluje Dohnal.