metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

RECENZE: Třetí série Emily in Paris je nuda plná vztahových zápletek a přehnané módy

  14:42
Po roce čekání vypustila těsně před Vánoci streamovací platforma Netflix třetí sérii amerického romantického seriálu Emily in Paris (Emily v Paříži).
Emily v podání Lily Collins | foto: Netflix

Seriál dál sleduje trampoty nadějné mladé markeťačky Emily Cooper (hraje Lily Collins), pohledného kuchaře Gabriela (hraje Lucas Bravo) a chůvu Mindy Chen (hraje Ashley Park), ze které se vyklube talentovaná zpěvačka pocházející z bohaté rodiny. Osudy těchto tří se v první řadě protnou v Paříži, kam Emily přiletí místo těhotné nadřízené, aby dohlédla na chod francouzské marketingové agentury Savoir.

Romantika a přátelství
Seriál se věnuje třem tématům – romantice, marketingu a módě. Právě milostný život je hlavní dominantou všech dramatických zvratů. Emily se nejprve zaplete s Gabrielem, který jí jaksi zapomene říct, že už jednu přítelkyni jménem Camille (hraje Camille Razat) má. Pak se s ním zaplete ještě jednou, protože si myslí, že se s Camille rozešli. Postupně se zaplete i s bratrem Camille a ve druhé sérii naváže vztah s Alfiem (hraje Lucien Laviscount). Významné výměny pohledů mezi ní a Gabrielem však divákům naznačují, že je mezi nimi silné pouto, přestože nejsou spolu. A že kdykoli se ocitnou sami, může se přihodit něco, co všechny vztahy a štěstí ostatních zase zkomplikuje.

Marketing
Asi nikdo nepočítá s tím, že bude romantický seriál ukazovat realitu, takže i marketingový proces vypadá pohádkově. Klienti přicházejí sami, jsou nadšení ze všech návrhů kampaní, nemají problémy s financováním, vůbec nechtějí kampaně osekat a i když občas znervózní, že to asi bude drahé, nakonec se to nějak vymyslí a všechno se dá zrealizovat během odpoledne. Když náhodou vybouchne catering, zaskočí šéfkuchař Gabriel, když hudební doprovod, v záloze je Mindy s kapelou. Nejpřesněji je marketingová věrohodnost vidět v krizových situacích, kdy je v den akce narychlo potřeba shánět někoho z dodavatelů. Správní markeťáci proto mívají krizový plán, který zahrnuje i spoustu kontaktů. A právě na konexích je úspěch francouzské firmy postavený.

Další uvěřitelnou součástí pracovního prostředí, která se začala rozvíjet v posledních dílech třetí série, je soutěživost mezi kolegy.

Workoholička Emily, která srší skvělými nápady od názvů značek, sloganů přes provedení kampaní, vymýšlení eventů po strategii pro sociální sítě (což běžně bývá práce několika lidí), na sebe svými nadšenými kreativními vstupy do prezentací kolegů před klienty strhává pozornost. Přestože tvrdí, že chce jen pomáhat a podporovat druhé, ostatní zastiňuje. Ačkoliv působí bezelstně, ve skutečnosti na city druhých příliš ohledů nebere a raději průšvihy žehlí, než by jim předcházela.

Móda
Jsme v Paříži, městě módy a lásky! Varianta tohoto zvolání se objeví snad v každém díle. A právě móda je třetí částí, která v seriálu dominuje. Hlavní ženské postavy se několikrát denně převlékají do rozličných modelů, které si nikdy nevezmou dvakrát. Kde je má Emily v malém bytě uložené, který navíc sdílí se spolubydlící Mindy, se asi nikdy nedozvíme. Emiliiny outfity jsou odvážné, barevné, do očí bijící, ale stylové. Pravděpodobně mají ukazovat, jak si mladá markeťačka představuje francouzskou módu, která je však proslulá jednoduchostí a elegancí. V kontrastu k přeplácané Emily stojí její povýšená šéfová Sylvie (hraje Philippine Leroy-Beaulieu), žena ve středním věku, ze které francouzský šarm vyzařuje. Emily se snaží být trendy a pro mě jsou její outfity hezkou podívanou.

Fiasko a otevřený konec
Pokud jste první dvě řady neviděli, určitě začněte u první série. Ta byla podle mého nejlepší a neujdou vám zamotané milostné a přátelské zápletky. Třetí série se dá zkouknout na posezení, ale nečekejte od ní žádné zázraky, je to jednoduchá podívaná, která rychle odsýpá. Dialogy, především mezi kamarádkami Emily a Mindy, působí nepřirozeně, jsou jaksi ploché a nejdou do hloubky. Přestože obě postavy zažívají rozchody a zlámaná srdce, slzy se neobjeví. Hlavně asi proto, že na obzoru jsou jiní muži. Naopak nejvíc se mi líbily výměny názorů ve vztahu matka – dcera, které se objeví několikrát.

Emily in Paris je seriál, který začnete koukat ze zvědavosti, protože se o něm hodně mluví. První díly vás strhnou, ale do děje se začne postupně vkrádat lehká nuda. Rozjezd třetí série mi přišel slabší, ale pokud vám postavy přirostly k srdci, budete jako já koukat ze setrvačnosti. Poslední díl končí dramatickou svatbou a otevřeným koncem, nad kterým si nejprve zaťukáte na čelo, protože správná komunikace ve vztazích postavám chybí, ale pak se začnete těšit na pokračování.

65 %
Autor: Veronika Reicheltová Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek