Akční snímek, který v posledních dnech figuruje na předních příčkách žebříčků sledovanosti tohoto streamovacího giganta, se nejen může směle stavět k předchozím Lenoiarovým hitům v čele se zmiňovanou Ztracenou kulkou a jejím druhým pokračováním. Dokonce si myslím, že může nesměle pokukovat i po kvalitách Johna Wicka či Vyproštění. Minimálně co do počtu prostřelených kebulí. Film, ke kterému pomáhala hlavní herecká hvězda také sepisovat scénář, nesměl chybět v naší internetové rubrice Strážce streamu.
Seznamte se s Adamem
„Je těžší čekat, než čelit ohni.“ Už od první scény filmu je nám jasné, s kým máme v případě hlavního hrdiny tu čest. Adam (Lenoir) není jenom frajer, co umí bez větších potíží vykosit hnízdo teroristů v Libyi, ale i vystřelit mozek z hlavy docela nevinně vyhlížející unesené šťabajzně. Je to chlap, kterého podobně jako třeba Jasona Bourna (před prozřením) či Jamese Bonda zajímá především jeho úkol. A ten bez otálení a zbytečných otázek patřičně brutálně splní. Ostřílený agent po úvodní akční sekvenci fasuje od nadřízených novou misi. Jeho záměrem je nyní infiltrovat zločineckou skupinu. Nikoliv však pod falešnou identitou. Kůže, kterou nese na trh, je tentokrát jeho vlastní.
Při plnění úkolu se Adam nečekaně spřátelí se synkem šéfa gangu. Jak to ale bývá, po pár zlomených zápěstích a vystřílených zásobnících přichází dilema, zde je ta či ona strana barikády vůbec ta pravá. A jestli nejsou jeho šéfové úplně stejní šmejdi, jako gangsteři, u kterých musel Adama dělat řidiče, strejdu a bodyguarda v jednom.
Přímočarost a syrovost
Do nakoukávání dvouhodinového akčního snímku s podivným názvem (který do teďka moc nechápu) se mi nejprve příliš nechtělo. Nenechal jsem se však zmást zhruba šedesátiprocentním hodnocením na webu Česko-Slovenské filmové databáze. A jak můžete číst, rozhodnutí zkouknout režisérský debut Morgana S. Daliberta rozhodně nelituju. S AKA se to má vlastně dost podobně, jako s prvním a druhým dílem výše zmiňované Ztracené kulky. Opět totiž nejde o žádnou filmovou revoluci. Snímek rovněž stojí a padá s Lenoirovým charismatem.
Tenhle chlapík už mnohokrát prokázal, že se umí prát a v akční poloze je jako ryba ve vodě. Celé to pěkně odsejpá, akce mnohdy působí jako natočená na jeden záběr, a když dojde na brutalitu, tvůrci se rozhodně nedrží zpátky. Kontaktní souboje rozhodně patří k tomu nejlepšímu, co jsem v rámci žánru za poslední dobu viděl.
Občasná kopírka
Všechny nápady, které nám tvůrci servírují, ale pochopitelně nejsou ani zdaleka původní. Přestřelka na schodech připomene třeba poslední bondovku Není čas zemřít, bitka bez zvuku zase Amazing Spider-mana, střihová montáž podbarvená hudbou Johnnyho Cashe Logana a závěrečná minimalisticky pojatá scéna v autobusu dokonce hned několik filmů zároveň. Ale ruku na srdce, koho to štve? Mě osobně vůbec. Další podobně zábavný francouzský akční thriller bych si brzy na obrazovce Netflixu hodně rád dopřál brzy znova. Doufám, že se dvojka Dalibert/Lenoir nesešla na place naposled.
AKA
|