metro.cz

Počasí v Praze

13 °C / 17 °C

Pátek 3. května 2024. Svátek má Alexej

Roman Kýr generálním ředitelem nové divize Henkel Consumer Brands

  9:01
Praha 23. ledna 2023 (PROTEXT) - S účinností od 1. ledna 2023 se Roman Kýr, stávající prezident Henkel ČR a generální manažer divizí Laundry & Home Care a Beauty Care pro Česko a Slovensko, stává manažerem nově vzniklé divize Henkel Consumer Brands. Tato vznikla sloučením právě divizí Laundry & Home Care a Beauty Care s cílem vybudovat novou silnou platformu a podpořit růst napříč produktovými kategoriemi.

Roman Kýr působí ve společnosti Henkel více než 20 let. Svou kariéru odstartoval v roce 2001 jako Key Account manažer, později zastával různé pozice v rámci marketingu, obchodu a category managementu nejen v rámci Česka, Slovenska, ale i regionální centrály v CEE. Odpovědnost za strategické obchodní řízení zákazníků převzal v roce 2012 jako Obchodní ředitel. Od roku 2014 vedl divizi Laundry & Home Care (Prací a čistící prostředky) s odpovědností za Srbsko, Černou Horu, Makedonii a Albánii. V roce 2017 se vrátil do České republiky, kde byl jmenován generálním manažerem divize Laundry & Home Care pro Česko a Slovensko.

Od 1. září 2019 převzal funkci prezidenta Henkel ČR a od 1. října 2022 byl současně zodpovědný za řízení divize Beauty Care jako generální manažer.

„S radostí jsem přijal další výzvu v nadcházející kariéře. Věřím, že společně s Henkel Consumer Brands budeme jako společnost nadále úspěšní a také v to, že tyto dvě kategorie produktů patří dohromady. Jejich sloučením se stáváme jedním z nejsilnějších dodavatelů drogistického zboží v Česku a na Slovensku, což nám otevírá další nové možnosti směrem ke spokojenosti našich partnerů a spotřebitelů,“ uvádí Roman Kýr, generální ředitel Henkel Consumer Brands pro Česko a Slovensko.

Consumer Brands

Silná platforma: portfolio s důrazem na atraktivní růstový a maržový potenciál

Společnost Henkel oznámila plány sloučení svých obchodních divizí Laundry & Home Care a Beauty Care do společné divize pod názvem Henkel Consumer Brands ještě začátkem roku 2022. Cílem vytvoření nové obchodní divize je vybudovat společnou platformu pro posílení růstu napříč produktovými kategoriemi. V rámci této platformy společnost spojí své spotřebitelské značky a divize včetně takových ikonických značek jako Persil a Schwarzkopf.

Nová divize Henkel Consumer Brands umožní lépe využít celý potenciál pro organický a anorganický růst a zaměřit se na produkty s atraktivním růstovým a maržovým potenciálem – nad rámec opatření aktivního řízení portfolia, která byla implementována do konce roku 2021.

Další opatření zaměřená na posílení portfolia budou zahrnovat odprodej nebo zrušení značek a podnikání v oblastech, které nejsou pro společnost klíčové, jakož i akvizice v atraktivních spotřebitelských kategoriích.

Významné synergie a zlepšení efektivity

Sloučením dvou obchodních divizí dosáhne společnost Henkel významných synergických úspor a zvýší svoji efektivitu a agilitu, což jí zároveň umožní rychleji a flexibilněji reagovat na změny ve vysoce nestabilním podnikatelském prostředí. Synergické úspory se očekávají v oblastech jako administrativa, distribuce, marketing a dodavatelský řetězec.

Tím se nové divizi Consumer Brands uvolní zdroje na zvýšení a lepší nasměrování investic do strategických oblastí, jako jsou například digitalizace výzkumu a vývoje, elektronický obchod nebo udržitelnost recyklovatelných obalových materiálů. Tyto synergie budou využity i k posílení maržového profilu divize.

Sjednocené týmy: štíhlejší struktury, rychlejší rozhodování a atraktivní příležitosti

Nová obchodní divize bude zaměřena na zákazníky a prodejní kanály – s jednotným přístupem k maloobchodníkům, obchodním a distribučním partnerům v rámci všech spotřebitelských kategorií.

Společný tým pod jednotným vedením se zaměří na další rozvoj celé spotřebitelské divize se štíhlejšími strukturami a rychlejšími rozhodovacími procesy. Nová divize nabídne pracovní místa s větší zodpovědností a lepšími kariérními možnostmi, aby se společnost stala ještě atraktivnějším zaměstnavatelem pro celé týmy, lídry, talenty i nové zaměstnance.

O společnosti Henkel

Díky svým značkám, inovacím a technologiím je společnost Henkel světovým lídrem na trzích s průmyslovým a spotřebním zbožím. Obchodní divize Adhesive Technologies je globálním lídrem na trhu se spojovacími a lepícími materiály, tmely a funkčními nátěry. Obchodní divize Consumer Brands se drží na předních místech na mnoha světových trzích především v segmentech vlasové kosmetiky a pracích a čistících prostředků pro domácnost. Mezi tři nejsilnější značky společnosti patří Loctite, Persil a Schwarzkopf. Ve finančním roce 2021 vykázala společnost Henkel obrat ve výši přes 20 mld. eur a upravený provozní zisk přibližně ve výši 2,7 mld. eur. Prioritní akcie společnosti Henkel jsou kótovány na německém akciovém indexu DAX. Udržitelnost patří již dlouho k tradičním prioritám společnosti Henkel, přičemž k plnění konkrétních cílů má společnost vypracovanou jasnou strategii dlouhodobé udržitelnosti. Společnost Henkel byla založena v roce 1876 a dnes celosvětově zaměstnává přes 50 000 zaměstnanců, již spojuje silná firemní kultura, společné hodnoty a společné poslání: „Pioneers at heart for the good of generations“. Více informací najdete na stránkách www.henkel.com.

Kontakt:

Pavla Pokorná

FleishmanHillard

E-mail: pokorna@fleishman.com

ČTK ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.

Hlavní zprávy

Válka se nikdy nemění. Seriálový hit jménem Fallout navždy zvedl laťku herním adaptacím

Strážce streamu
vydáno 3. května 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Proč byste měli i jako pařením her nepolíbení jedinci věnovat pozornost televizní adaptaci jednoho z nejvýznamnějších značek videoherního průmyslu? Tuhle...  celý článek

Zálivky do korporátů jsou zbytečně plné chemie, říká omáčkář z Moravy

vydáno 3. května 2024  9:21

Fermentace je tradiční metoda, která v současnosti slaví svůj comeback. Delší trvanlivost je jen jednou z mnoha výhod.  celý článek

Světový den filmové legendy Star Wars se blíží. Ve hře je pro soutěžící tisíc dolarů

vydáno 2. května 2024  18:58

Co kdyby vám někdo řekl, že dostanete pětadvacet tisíc korun za to, že zhlédnete ságu Star Wars? Má to ovšem malý háček. Šanci na prémii mají ti, kteří...  celý článek

Přednes Havlova textu utnuli diváci pískotem. Primitivní buranství, říká náměstek

vydáno 3. května 2024  18:12

Nečekanou zápletku přineslo středeční představení libereckého Divadla F. X. Šaldy Hubička, které mělo oslavit 20. výročí vstupu České republiky do...  celý článek